Zerpent Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hvilke typer plexi finnes det? Hva er fordeler og ulemper med de forskellige typene. Jeg kjøpte ei akryl plate på 300x300x5 mm i dag til 63kr hos glassmester. Det er vel brukbar pris det? eller...? Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 hvor bor du?? jeg skulle gjærne ha hatt den prisen jeg å!! Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Molde. Så det var ikke så verst en pris? :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: Zerpent skrev (2002-03-13 13:21):Molde.Så det var ikke så verst en pris? :smile: Joda prisen var god, men plexien finnes da i tynnere type en akkurat 5mm. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Ja jeg veit. Men jeg trenger litt tykkelse på det. Skal ikke bruke det som vanlig vindu i kabinettet. Har et annet prosjekt på gang. Men tilbake til det jeg egentlig lurte på. Hva slags typer plexi er det å få? har hørt om akryl og lexan. Er det andre varianter og hva er fordeler/ulemper? Lenke til kommentar
Cray Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Acryl glass er mykt, tåler mindre en lexan glass. Men acryl er mye lettere å jobbe med og MYE billigere. Lexan glass er uknuselig, det kan du denge på med slegge ol. Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 man kan nesten lage politiskjold av Lexan! Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Lexan ER politiskjold.....Skjønner? Liten sammenlikning: LEXAN= Dyrt, Supersterkt, Umulig å "Fixe"* ACRYL= Billig, Sterkt nok, mulighet for å "Fixe"* *Fixe: Hvis Acrylen har blitt ripete(Overflate, ikke dype), så kan du ta en blåselampe, kanskje til og med en hårføner, og blåse overflaten varm...IKKE for varm... SMEEEEELT!!! Det viste dere ikke det.... Jeg jobber med glass Hilsen Geir Lenke til kommentar
petersv Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 21:38, GizmoRonimo skrev:Lexan ER politiskjold.....Skjønner?Liten sammenlikning:LEXAN= Dyrt, Supersterkt, Umulig å "Fixe"*ACRYL= Billig, Sterkt nok, mulighet for å "Fixe"**Fixe:Hvis Acrylen har blitt ripete(Overflate, ikke dype),så kan du ta en blåselampe, kanskje til og med en hårføner, og blåse overflaten varm...IKKE for varm...SMEEEEELT!!!Det viste dere ikke det....Jeg jobber med glassHilsen Geir Smart :smile: Må nesten teste det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå