pseudofilosofen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Hei, Slik gikk det, uansett hva jeg gjorde, så endte jeg opp med at mitt vanlige brukernavn kun returnerte til logginnvinduet, og jeg kom aldri videre. Kun root kom videre. Tok derfor backup av det meste. Og reinstallerte Suse 9.0 i går sent kveld... Takk for hjelp! Anders Hei, Tabbe: Installerte Enlightenment på min suse 9.0, hvor KDE er standard. Historie, Bakgrunn: I logginnscreen hos Suse, kan man nomalt velge mellom KDE, Gnome + 8 Window Managere til. Men ikke Enlightenment. Jeg installerte Enlightenment. Kul, men ikke fyldestgjørende... Derfor vil jeg ha fjernet den igjen. Problem: Uansett hvilken Window Manager jeg velger i logginnscreen, så er det enlightenment som dukker opp... Har forsøkt å fjerne E og legge inn KDE i en config-fil (Xscreen, tror jeg den het), men det hjalp ikke noe. Hva gjør jeg nuh? Takk, Anders H. Endret 29. januar 2004 av pseudofilosofen Lenke til kommentar
alive Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 hvis du starter X fra shellet, editer .xinitrc hvor du bytter ut: exec enlightenment til exec startkde hvis du bruker xdm/kdm/gdm så editer .Xresources Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Takk for det (det var den filen du nevner jeg redigerte i går)! Et spørsmål til, i samme fil, var det en path til Enl.., nemlig etc/usr/ (tror jeg). Vil normalt pathen være den samme for KDE ? Anders H. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) exec startkde legg til i .xinitrc Endret 28. januar 2004 av Nichotin Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Slik gikk det, uansett hva jeg gjorde, så endte jeg opp med at mitt vanlige brukernavn kun returnerte til logginnvinduet, og jeg kom aldri videre. Kun root kom videre. Tok derfor backup av det meste. Og reinstallerte Suse 9.0 i går sent kveld... Takk for hjelp! Anders :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå