ivo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei, Normalt sett kunne jeg skrevet: Hjelp!, men nå har jeg brukt tid på å prøve å finne ut av hva som feiler hovedkortet mitt, men tar gjerne imot noen tips!! Utgangspunktet softwaremessig: WIN XP Pro på en Maxtor-partisjon med NTSF filsystem. Hardware: Chieftec med 300 W Fortron/Source kjøpt for noen måneder siden 2 stk 80 GB Maxtor Diamond satt opp uten RAID. INGEN OVERKLOKKING XP 2500 Barton CPU-Kjøling: Blade med mod. vifte, normale temperaturer (rundt 40 grader) OG HOVEDKORTET: ABIT-AT7-MAX2, kjøpt i sommer. Minne: På krasjtidspunktet: TWINMOS 2100 512 MB. (Vet at dette ikke er synkront, men har nå byttet til GEIL-minne som er raskere) På søndag fikk jeg ikke startet maskinen. Ingen feilmeldinger, ingen ting. Kun "No signal fra skjermen..." Skjermen har ikke gått Minnet er ok (har testet på annen maskin) Skjermkortet er ok(testet) CPU er ok (testet) Det som tvinger seg fram: Hovedkoret har tatt kvelden?? Kommer inn i bios dersom jeg sletter cmos, men etter f.eks. lasting av "fail safe settings", lagring av innstilling og exit, sendes det ingen signal til skjermen, og hovedkortet står kun på med strøm og surrer uten å starte opp. Har også prøvd med annen strømforsyning, koblet kun på CD-ROM, minne, CPU og slengt inn en bootbar CD (WIN XP), uten resultat. Noe forslag for hvorfor maskinen ikke vil starte? Lenke til kommentar
ivo Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Prøv å teste hovedkortet på kompisen din sin pc? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har du testet med en annen psu, kan være den som er defekt eller forliten. Selv om du har testet ramen i en annen pc og den virket der, trenger den ikke gjøre det på din pc. Har selv opplevd det. Lenke til kommentar
ivo Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har testet en annen CPU. Har kjørt både XP 2000 og XP2500 med dette oppsettet. Når fungere ingen av CPU'ene. Takker likevel for svar. Har også testet hovedkortet på en annen PC uten resultat. Samme symptomer der dessverre. Dette systemet har et ASUS A7N8X-kort og en Samsung harddisk, samt XP 2000 CPU. Systemet fungerte fint før jeg satte inn ABIT'en, slettet cmos, og prøvde en oppstart...uten hell Endret 28. januar 2004 av ivo Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Får du den i gang om du setter den andre ramen i? Mistenker ramen, defekt hovedkort. Forresten, har du skjekket batteriet. Lenke til kommentar
ivo Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Ram'en er testet på annen maskin. Ikke den. Har ikke prøvd å bytte batteri. Det kan være det. Jeg har mye å gjøre akkurat nå, så jeg må teste dette i kveld eller i morgen. Takk for tipsen. Problemet med batteriet i ABIT'en er at det står på høykant, og det kan være at selve holderen er dårlig, en at batteriet er ok (det skal jo vanligvis vare noen år). Da har jeg et problem uansett, hvis ikke jeg klarer å bøye litt på holderen og skape kontaktflate. Endret 28. januar 2004 av ivo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå