Gunder1 Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei jeg har en plextor 12x scsi brenner sammen med en plextor 40 cd-rom scsi, jeg er veldig fornøyd med disse. Problemet er: skal selge pc for å kjøpe ny, hva anbefaler DU, skal jeg selge med disse å kjøpe ny ide brenner eller bør jeg deholde disse enda lenger (er blitt litt gla i dem forstårdere) Gunnar Lenke til kommentar
sof Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 behold begge deler. du får dårlig betalt for dem uansett. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Kjøp deg en 40x plextor ide brenner til 1800kr det er billig... Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Bare å beholde det du har, Relativt lite å spare tidsmessig på å opgradere til en kjappere ide brenner. Har scsi selv og har hatt 0 trøbbel med det, har adaptec + plextor. Den eldste brennern min er en 4x plextor caddy sak, kjøpte den rett etter den kom på markedet (det var det feteste en kunne få for penger den gangen). Funker som bare f fremdeles, og den har brent ekstemt mye skiver. Har oxo en 12/10/40 og en 32x leser (oxo veldig gammel var det raskeste på den tiden). Sleng heller inn en billig ide sak i den du skal selge. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Lol, du snakker om å ha likt oppsett. Har omtrent samme oppsettet der, 4x med caddy, "nye" 12x og en 32x og en 40x, alle scsi, alle Plextor. Til deg på toppen, for all del behold det. Som det er sagt, i tid sparer du ikke mye, og siden de fleste brennere nå (snakker litt generellt her) ikke trenger pc'en for selv, har det lite å si om det tar 4 eller 7 minutter for å brenne en plate. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Takker for svar/tips jeg kommer nok til å beholde dem og slenger inn noe billig/bra ide. Lenke til kommentar
Gulbil Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 En annen løsning er jo å bare sette opp en box som filserver og brenner, da trenger du ikke nytt engang. Men det er kanskje en veldig nerdeløsning :wink: Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 20:17, Gulbil skrev:Men det er kanskje en veldig nerdeløsning :wink: nei, bare praktisk. :smile: Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Virket på meg som at gunder'n måtte selge får å få no nytt, altså 0 salg = 0 nytt. Ikke lett å sette opp server da. Mulig jeg tar feil men men.... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Behold scsi systemet ditt Jeg har selv en scsi 12x brenner, funker fint det.. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 20:35, Shepherd skrev:Virket på meg som at gunder'n måtte selge får å få no nytt, altså 0 salg = 0 nytt. Ikke lett å sette opp server da. Mulig jeg tar feil men men.... Bedre å putte en ide cdrom til 350kr i maskinen han skal selge og heller beholde godsakene. Dyrt å kjøpe nytt SCSI utstyr og lite eller ingenting å vinne ytelsesmessig. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Enig i at du bør beholde det du har. Du har lite å hente på å kjøpe raskere brenner, hvis du ikke har tenkt å masseprodusere. En annen sak er at det er lurt å beholde SCSI kontrolleren, det er fine greier å ha hvis du som en nevnte her kommer til å bygge deg en liten server, det er lett å få tak i brukte scsihd-er nå. Så kan du jo etter hvert regne deg som passe "nerdete"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå