Gå til innhold

Trenger newbiehelp i Star Wars: Galaxies

Anbefalte innlegg

Okay.

Jeg startet som Wookie. Har forhørt meg med noen newbiehelpers her og der og han ene av dem sa at hvis en character i spillet ikke har lært seg skillen Wookiese (Eller hva språket heter) eller hvis Wookien iokke kan Basic, vil ikke den personen forstå noe av hva Wookien skriver, når jeg/han snakker og chatter vanlig i chatboxen. Stemmer det?

Hvis det stemmer, hva må jeg gjøre for å lære meg Basic? Han ene newbiehelperen prøve å lære meg språket, men fikk bare en "feilmelding" om at jeg ikke kunne. Trenger jeg noen "prerequesites?"

Jeg valgte også å starte som Scout, da jeg vil bli en Hunter/Creature Handler/Bounty Hunter eller lignende. Men er det slik å forstå at det ikke er *noen* negative sider ved å også bli Novice Brawler og de andre? Ser jo at det står mange trainers rundt om (NPCer), hvis jeg løper til alle dem og lærer meg Novice Artisan, Brawler, Marksman også videre, får jeg da noen negative sider som kanskje at jeg levler tregere eller noe som helst? Koster det noe å lære Novice-yrker fra dem? Er det det eneste minuset da? Hvis jeg lærer det fra noen andre, gratis, ingen negative sider eller?

"Galaksene" (Serverene): Kan jeg bytte server/galakse?

Og hvordan får jeg XP til å kunne lage bedre camps? Jeg greide til slutt å finne ut hvordan man satte opp og disbanda en camp, men når jeg disbandeda den kom den ikke tilbake i backpacken. Den bare forsvant og jeg fikk ingen XP eller noe.

En grei fyr jeg møtte på gav meg også en kaadu til hjelp. Det va et veldig kjekt dyr som jeg koste meg mye med, men dessverre mistet jeg dyret i kamp. Så nå vil jeg gjerne ha en ny en. Kan en kjøpe slike fra noen steder, eller må en finne noen Creature Tamers og kjøpe de "privat"? Hvor ville være beste plassen å finne dem? (Både dyrene og tamerene)

Jeg valgte også å starte på Tatooine, noe jeg angrer litt på ettersom det nesten ikke finnes andre personer på planeten. Derimot er det en del missions der. Men jeg vil altså møte flere folk samtidig som jeg gjør missions. Jeg prøvde meg på en tur til Coronet, hvor jeg da traff på en goood gjeng. Men det så ikke ut som om det var mulig å gjøre missions der. Har fått tips om at Dantooine er et bra sted for levling, opptjening av penger, gjøre missions og som har en del andre spillere. Stemmer dette? Er det en bra plass å dra for en "totalt fersking"?

Hva er "mye" Battle Fatigue for en lvl1 character forresten? Grunnen til at jeg dro til Coronet var nemlig for å finne en bar med andre folk slik at jeg kunne kvitte meg med de 18 Battle Fatigue-poengene jeg hadde. Nå lurer jeg på om det var en så lur ide, om 18 poeng der var noe særlig mye. Når tar dere dere en pause?

Også, når characteren deres sitter og hører på musikk, slapper av og rester, hva gjør man da? Sitter selv bare og stirrer på dem som danser og slapper av, men har på følselsen av at det kan bli litt kjedelig i lengden? Er det da man stikker opp og finner seg noe å spise eller lignende?

Har dere ellers bare noen generelle tips for å få litt fremgang? Og da tenker je nokså basic. Fant nettopp ut at jeg kan stikke til en med-stasjon og sette meg ned der, så vil bare en medic plutselig dukke opp og begynne å heale meg for wounds hvis jeg er skadet. Kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Riktig. Du må lære deg basic, eller kun snakke til folk i deres språk eller wookiee hvis de forstår det. Jeg trodde dog alle kunne snakke basic, i hvertfall lære seg det.

2. Alle yrker koster poeng. Hver "boks" koster poeng. Derfor kan du ikke bli for mange yrker, og desto flere du velger, jo færre kan du bli virkelig flink i. Tre yrker tror jeg er ganske maks hvis du skal bli Master i dem alle.

3. Du kan ikke bytte server, altså flytte figuren til en annen server. Da må du lage en ny figur på en annen server.

4. Du får Scouting Experience (som jeg tror går på camp-laging) ved at folk er inne i campen din.

5. Du mistet kaaduen din? Det gjorde du nok ikke. Den ligger nok i "Datapad"-en din. Åpne "Datapad"-en ved et av ikonene på skjermen, og velg "Data". Der skal kaadu-en være hvis den ble overført til deg og du ble eier av den. Trykk på den og velg "call", så popper den frem. Når den blir voksen, be en Creature Handler gjøre den til "Mount". Da kan du ri på den. Beste plassen å finne folk er å stå i en by og hyle ut "/shout Want to buy a pet!" -- da vil du få svar raskt.

6. Det er nok bare du som ikke leter nok etter missions. Det er missions på absolutt alle planeter. Det er "Mission Terminals" og en myriade NPC-er som gir ut oppdrag hvis du snakker med dem. At det ikke var folk på Tatooine høres merkelig ut. Hva slags server er du på? Jeg spiller på Eclipse, og befolking er ikke noe problem. Dantooine tror jeg er litt for viderekommen for deg hvis du er helt ny.

7. 18 "Battle Fatigue"-poeng er ikke mye. Du skal ikke være bekymret over dem før du er oppe i 100-200, vil jeg tro. Men det varierer.

8. Når du sitter og ser/hører på andre, kan du gjøre hva du vil :-) Snakke med folk er jo det man gjør i et MMORPG, så det anbefaler jeg at du gjør. Skaff venner, prøv å være morsom eller et aller annet.

9. Når du går til et sykehus bør du spørre pent om noen kan fikse deg litt. Husk å være høflig, og alltid spørre pent og takke for deg. Da kommer du lengre enn du tror. Vær ydmyk, og ting vil falle ned i hendene på deg.

Det sa min mor.

Lenke til kommentar

Nei, den døde. Den er ikke lengre i Datapadden. Den var forresten også en mount. Så jeg savner den sterkt :cry:

Spiller på Eclipse selv. Tatooine er dødfødt, iallefall når jeg spiller og der jeg er. Har møtt totalt 50 folk eller noe der. På Coronet (Som kansje er litt ekstremt da) var det jo over 50 folk bare inne på kantina...

Hvilken planet vil du anbefale å besøke hvis jeg kanskje ønsker en miljøforandring, men aller helst ønsker å spille med litt flere folk? Skal se om jeg kan få tak i NiS og se om det blir noen forandring da :)

Takker for info :)

Lenke til kommentar

OI! *Jubler av lykke!*

Kaaduen døde ikke allikevel! Du hadde visst rett. Men det var pokkers merkelig også, for da jeg sjekket datapadden etter at den sank om, var den ikke der lengre. Men når jeg logget på i dag igjen kunne jeg søren meg cale på den igjen :)

Kan den ikke dø den da eller?

Og jeg hadde fremdeles likt hvis noen kunne kommet med et tips til en stilig planet jeg kunne besøkt og oppholdt meg på :)

Lenke til kommentar

Så fort jeg får litt penger, løper jeg til den markedsautomaten for å bruke opp alt, akkurat som i virkeligheten. Dette spillet er suverent realistisk! :green:

Jeg bare MÅ si dette: Grafikken er HINSIDES BRA!! Jeg elsker å se transport skip komme for å hente folk, fikk bakoversveis da bakken ristet når det landet og greier, ufattelig bra m.h.t. alle de små detaljene!! (jeg pleier aldri å bruke fler utropstegn, men dette..)

Solnedgangen over en av byene er fantastisk, hvordan flagg inne i byene står på tverst i kraftig sandstorm som feier over området, gir meg gåsehud, det er i det hele tatt så vanvittig mange detaljer som jeg tror mange ikke får med seg når de snakker negativt om SWG, som gjør at jeg allerede før jeg har kommet ordentlig i gang, elsker spillet. Dette lover ikke godt for nattesøvnen fremover :cry:

Neida, ingen fare. Jeg føler at tempoet er et helt annet i SWG enn i forhold til andre MMORPG spill. Klart folk levler, det gjør man jo i alle MMORPG's, men jeg ser titt og ofte spillere som har satt seg ned på bakken og "bare kuler'n".

Det at man bare dør etter å ha svimt av 3 ganger iløpet av 10 minutter (tror jeg), passer meg fint. Klarte et oppdrag (hente bolle.. hehe) på den måten etter å ha blitt slått ut en gang.

Vel.. jeg tror neppe Neocron kontoene vil bli åpnet igjen nå, selv om BDoY ekspansjonen kommer snart (liksom). Er drittlei folk i Neocron, som kun har en ting i hodet (levling og frag count CS style).

Mens jeg skriver dette er SWG minimert og kjører i bakgrunnen. Jeg hører lyden fra diverse skip som passerer over hodet mitt, og det gjør at stemningen er fullt tilstede selv nå. Hvilket bringer meg til en annen ting:

SWG er DØNN stabilt! Blir nesten redd når jeg kan minimere, gå fra PC'en en time, surfe litt, installere noe, spille musikk og skrive mail, så gjenopprette SWG og spille videre uten problem, uten å ha måtte avsluttet det først!

Det kan hende det blir kjedelig etterhvert for meg og, men jeg har aldri vært mye inn i PvP i MMORPG spill, liker PvM og slikt, og med SWG vil jeg skli inn i rekken av "casual gamers" som spiller et par timer om dagen toppen (p.g.a. lange arbeidsdager).

Jeg er bare imponert. Ingen zoning, alt på ett brett. Drøssevis av NPC's man kan snakke med og få oppdrag av, søte små mobs på utsiden av bymurene, virkelig god grafikk selv om man må skru ned innstillingene en del på noen maskiner o.s.v.

Dette er et MMORGP for voksne, på tross av at det er ratet "teen". De som bare vil plaffe løs og drepe noen 24/7 for frags, spill Neocron, det eneste MMO med et såpass vellykket realtime FPS system. Med SWG føler jeg litt at jeg har kommet hjem, etter lengre tids leting etter det MMORPG spillet som ville passe meg.

Det ser rågøy ut å frese rundt på de hoverbikene :green:

Skjønner ikke helt hvorfor man ikke har mulighet til å ha passasjerer i noen kjøretøy, dog. T.o.m. Neocron har den muligheten. Kan noen svare meg på det?

Lenke til kommentar

Traff en kar og vi gjorde et par missions. Så kom vi over to røde karer (ikke spillere) og bestemte oss for å prøve oss på dem i samme slengen, med newbie pistolene våre. Noen sekunder etter ba ham meg heale seg og så stikke av, men jeg kom aldri så langt før jeg ble tatt selv. Jeg er ikke vant til det trekk-baserte kamp systemet, og healen kom selvfølgelig for sent. Det som skremte meg litt var hvordan en av disse NPC'ene så gikk bort til meg og slicet meg slik at jeg ikke lengre bare vare bevisstløs, men død, og så sto han og pekte på meg og lo hånlig.. :wow:. Vanvittig bra :laugh: Animasjonen på karakterene er veldig naturtro må jeg si. Fikk nesten hetta da en kar viste meg et par av sine større pets, og et av dem begynte å klø seg her og der, og en annen gjorde en sånn Bruce Lee gest med ene kloa.. lol! For ikke å snakke om da han spawnet 2 stalking edderkopper og ba meg løpe.. har man ikke edderkopp fobi fra før, kan man fort få det.

Lenke til kommentar
Er det mange fra norge som spiller galaxies? Tenkte jg skulle kjøpe det, men så testet jg Anarchy Online. Syns ik det var nok folk der. kunne løpe i en god stund før jg møtte noen.. var litt kjedelig, er det sånn i Galaxies?
Og hvilken server burde jg begynne på om jg kjøper det?
Lenke til kommentar

Hvis du spiller på Eclipse så kan du snakke med meg. Jeg hjelper gjerne med litt av hvert. Send en /tell eller en mail til Barclay så kan jeg prøve å trå til. Skal spille endel ikveld siden det er en stor patch på gang idag som høres utrolig bra ut.

Jeg er foresten Master Doctor/Expert Heavy Swordsman/Novice Scout/Novice Artisan.

Snakkes

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-19530
Synes nå Tatooine er en fin planet jeg : :yes:

Er Novice Rifleman, og synes det er mange bra missions der!! Prøv å gå sammen med noen som er BH o.l da får du fort en del penger pr missions.. Fikk 40k etter 2 timers spilling.. Har jo aldri hatt så mye penger!! :green:

prøv heller å dra til en imp POI med darktroopers med noen strke folk

loot masse holos og tjen ca 300k pr stk :D

thats my way :eek:

Endret av medlem-19530
Lenke til kommentar

finnes det er noen offisiell norsk hjemme side for swg?

alle snakker om tera kasa artist eller no sånt,hva er dette?

skal kjøpe spillet om 2 dager (:yes::love::cool::thumbs::dribble: ) så jeg lurer på hvem server jeg burde begynne på og om det er noen klaner som er klan for den elleville typer jeg blir :cool:

har tenkt til å bli animal handler/expert heavy swordsman og da evt denne TKA klassen i tilegg, gleder meg som en unge rett før sommerferien,jul,nyttår,fest med gratis drikke og alt annet man har grunn til å glede seg over :love:

Lenke til kommentar
finnes det er noen offisiell norsk hjemme side for swg?

alle snakker om tera kasa artist eller no sånt,hva er dette?

skal kjøpe spillet om 2 dager (:yes::love::cool::thumbs::dribble: ) så jeg lurer på hvem server jeg burde begynne på og om det er noen klaner som er klan for den elleville typer jeg blir :cool:

har tenkt til å bli animal handler/expert heavy swordsman og da evt denne TKA klassen i tilegg, gleder meg som en unge rett før sommerferien,jul,nyttår,fest med gratis drikke og alt annet man har grunn til å glede seg over :love:

LOL. :)

Søk litt på forumet, er mange poster som dette om dagen.

Jeg her faktisk Master CH/Swordsman.. Akkurat det du vil bli. Artig nok det.

Vi i NiS holder til på Eclipse.. Og er norges største swg-guild.

Har mange erfarne folk som er behjelpelige med det meste...

Har akkurat brukt de to siste dagene på å hjelpe en ny Nisse på Eclipse. ;)

Sjekk signaturen min for link...

Lenke til kommentar
men har noen en adresse til en offisiell nett side?

husker jeg var op en for lenge siden,men det var ikke nis sin...

og disse TKA kara,hva gjør de?

Er ingen offisiell norsk SWG-side, nei.

Bruk www.starwarsgalaxies.com.

En Tera Kasi Artist er en spesialist på unarmed-combat, dvs du må ta unarmed i Brawler og videre opp til TKA.

Lenke til kommentar

hva er dette hemmelighets kremmeriet rundt hvem som er jedi?

sett litt rundt på forum og da er det feks slik:

nick:geir den kjekke

prof:CH/TKA

og en annen:

Nick:*******

prof:jedi padawan

hvorfor er det slik?

fuck me twice så lite aktivitet det er her for tiden...

vis jeg er på serveren eclipse kan jeg da reise mellom planetene eller ma jeg være på f.eks naboo?

Endret av Xticy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...