McRae Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Jeg har skaffet meg: - Xbox - Modena 360 Pro ratt med force feedback og - Colin McRae 4 for å kunne spille rally. Bilspill er alt som interesserer meg, og jeg trodde dette skulle bli morsomt. MEN: Det er en tydelig forsinkelse mellom rattet jeg har i hendene, og rattet til bilen på skjermen. Når jeg vrir rattet så tar det laaaang tid før bilen reagerer. Egentlig tar det sikkert ikke mer enn et kvart til et halvt sekund, men du verden så vanskelig det er å kjøre rally når rattet reagerer seint. Det føles som å styre et tankskip. Resultatet er at jeg kjører bedre med den vanlige håndkontrolleren enn med rattet. Jeg er rimelig skuffet , og vurderer å levere hele stasen tilbake til Eljøp. På Elkjøp er det selvfølgelig ingen som kan noenting om noe . Er det noen som har prøvd ratt og Xbox som har liknende erfaringer? Hva kan jeg gjøre? mvh Borger Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 pr i dag finnes det vel ikke noe ratt som fungerer tilfrestillende til xbox....det innrømmet faktisk en selger til på lefdal Lenke til kommentar
McRae Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 pr i dag finnes det vel ikke noe ratt som fungerer tilfrestillende til xbox....det innrømmet faktisk en selger til på lefdal OK, da er det bare å pakke sammen. Jeg leverer skiten tilbake til Elkjøp snarest mulig. Sa den selgeren hvorfor Xbox hadde dette problemet? Lenke til kommentar
hallal Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Det er spillene som er problemet. Jeg hadde det samme rattet, og har 3 bilspill: Racing Evoluzione : Fungerte helt fint, kjapp respons. PGR2 : Bare litt forsinkelse, men nok til at jeg heller brukte kontroller. Colin McRae 3 : Helt umulig. De har lagt inn en vanvittig "død-gang" i styringa, jeg kunne svinge 30 grader hver vei uten at bilen svingte. På grus gikk det nesten an, men på asfalt, der presisjon er ekstra viktig, var det utrolig irriterende! Har prøvd 3 forskjellige ratt til Xbox, med samme resultat. Har nå solgt rattet. På Colin 2 til PC er det ingen slike problemer, der kan man justere død-gangen slik man vil. Der kjører jeg faktisk raskest med ratt! Det er helt utrolig at de som lager bilspill til xbox ikke tar hensyn til dette. Skulle jo tro at de aldri prøver spillene med ratt selv? Får håpe Rallysport Challenge 2 blir bedre i så måte! Lenke til kommentar
eddien24 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Har et Mad Catz 2 ratt, universal som kan brukes både på xbox og playstation. Det fungerer utmerket på min xbox syntes nå jeg da. Er dog ikke force feeback på d, men kun vibrasjon. Har alle bilspill, PGR2, Colin Mcrae 4, Racing evolution, rallysport challenge+++. På dette rattet kan man selv justere diverse dødgang++. Lenke til kommentar
hallal Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jada, det vil alltid være noen (som meg) som er kanskje en smule kresne, og forlanger at det skal være 100%, men det viktige i poenget mitt var at forskjellen ligger i selve spillene mer enn i rattene. Det er i hvert fall min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå