Gå til innhold

GF4mx ..

Anbefalte innlegg

Satt nettopp her å knota litt å så litt på tester av div. skjermkort. Så fant æ en litt "tvilsom" test av et Gf4mx 440 skjermkort.

Hadde et inntrykk av atte GF4mx korta bare va et dårlig salgstriks fra Nvidias side m/ ELENDIG ytelse.. selge korta t uvitende som blir helt ville bare dem hører GF4. Men på testen så var gf4-440 ikke langt unna et gf3-ti500 kort. Vetke om d e noen som har noen meninger/erfaringer fra kortet. Men viss testresultatan faktisk gir pekepinn på ytelse ska æ **** skaffe meg et gf4mx 460 kort på rappen:) Fremfor å vente på ti4200.

Testen: http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...dId=202&dPage=4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste testen nå, likte ikke de grafene! Etter som jeg kan se, er det ikke noe grunn til å velge det de har valgt som nullpunkt. Ok.no har blitt kritisert for å ha valgt feil nullpunkt, men det her var jo faktisk verdt å kritisere. F.eks. i 3d Marks 2001, er 7400 et naturlig nullpunkt der? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det eneste naturlige nullpunkt er 0, hverken mer eller mindre! De grafene her får forskjellene mellom korta til å virke veldig store.

Lenke til kommentar

Tror nok det kan ligge litt sannhet i det med at GeForce 4MX utgavene er et salgstriks fra nvidia. Det er jo billig utgaven av GF4 da. I likhet med GF2 MX kortene.

Men på den andre siden har du jo prisen på GF4 kortene. MX finnes jo til en overkommelig pris, mens 4400 og 4600 koster jo skjorta og buksa. Men jeg tror nok det er verdt å vente til disse kortene har sunket litt i pris.

Lenke til kommentar

Quote:

rogerDAT skrev (2002-03-13 13:27):

Tror nok det kan ligge litt sannhet i det med at GeForce 4MX utgavene er et salgstriks fra nvidia. Det er jo billig utgaven av GF4 da. I likhet med GF2 MX kortene.

Men på den andre siden har du jo prisen på GF4 kortene. MX finnes jo til en overkommelig pris, mens 4400 og 4600 koster jo skjorta og buksa. Men jeg tror nok det er verdt å vente til disse kortene har sunket litt i pris.

Det er nokk mange uvitende personer som vil kjøpe GF4mxkortene fordi at de heter GF4 ja, men det er da nesten slikt med alle som produserer et produkt.

Ta for eksempel AMD som kallte sine prosessore for XP, noe som en hvær vil forbinde med MS sitt WinXp, og dermed automatisk tro at AMD sine XP prosessore er optimalisert for Windows Xp. Hvor vidt de er det skal ikke jeg utale meg om, men det trekkes en del slike paraleller innen for dataverdenen ja, noe som kan slå ut både begge veier for de som er litt uerfaren innen datafaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...