AvIOn Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Heisann trenger slanger av størrelse 3/8 (innvendige mål), men de må være så fleksible som mulig så jeg slipper nipler og slikt driiit.... vil ha færrest mulig skjøter liksom, blir mindre risiko:D Btw... Hvordan skal jeg få testkjørt dette før jeg setter det inn i pcen? Jeg tror ejg skal gjøre det SLIK: 1. Måle opp hvor lang slangene skal være mellom de forskjellige blokkene, pumpe, radiator osv... 2. Koble til slangene til delene 3. Testkjøre 24 timer??? (eller hvor lenge... 48 timer) 4. Når alt er helt tett (forhåpentligvis) så monterer jeg alt i pcen.... 2 spm til: 5. Hvordan skal jeg få til fill/bleed ???? 6.Hvordan skal jeg belyse vannet (i både tank og slanger) med UV-lys for å få best resultat? 7. Hvordan får jeg målt temperaturen på cpu/gpu nå? og kanskje jeg får målt temperaturen på vannet? Hvordan? Ble litt mye på en gang. Men håper at dere kan svare... Takk Endret 28. januar 2004 av AvIOn Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 1. Ja det er lurt.. 2. Oxo lurt. 3. Det holder å testkjøre det i 24 timer,lekker det ikke da lekker det ALDRI. 4. Jepp. 5. Du trenger ikke fill and bleed.. Hva er vitsen med det,funker fett uten. 6. Hvis du bruker eks. 2stk 20 eller 30cm UV Katoder holder i massvis.Det er fett! 7. Kjøp deg noen sensorer å sett INNTIL kjernen på CPU og på baksiden av kortet på GPU. Hmm,vanntemp får du vel ca hvis du teiper en sensor i bunnen eller på siden på vantanken. Slik sensor : Sensorer.. Og sånne katoder: Katode. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 nok å køyre det i 20 til 30 min lekker det ikkje då så gjer det aldri det... cpu har innebugd diode som måler temp. bruk dette prog so får du tempen over det meste i pcen...http://www.almico.com/speedfan409.exe so er du på gæng Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Har speedfan... Får bare masse rare temperaturer... 144 grader 2 plasser.... osv... masse rart.. vet ikke hva jeg skal forholde meg til... Så det er bare rot ******************************************* Tenkte jo først at jeg skulle sette sammen deler selv... men da kostet det jeg ville ha over 4000 kroner, sp det ble litt dyrt. Da kom jeg til at jeg skal ha det vannkjølesettet som komplett selger... cpu/gpu/chipset... Har kommet bra ut av tester og er å få til en bra penge. Likte virkelig slik de har gjort det med slangefestene... du slipper strips og dritt og rask.. Noen som har erfaring fra disse? Er det vel brukte penger...? Lenke til kommentar
Solve Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg lurer også litt på dette. har bestilt meg vannkjøling nå(får det forhåpentligvis til helga). men det med slanger. er det noe sted som selger noen bra fleksible slanger(skal ha 12mm) som ikke knekker så lett. har noe som jeg kjøpte fra biltema for en stund tilbake og de syns jeg knekker veldig lett. de er forholdsvis veldig tynne også. har de noe bedre utvalg på clas ohlson eller må jeg bestille fra microplex el. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 5. Du trenger ikke fill and bleed.. Hva er vitsen med det,funker fett uten. Må få lov å korrigere deg her, det funker ikke så veldig fett uten, for uten noe fill&bleed kan du ikke ha vann i systemet, da det bare er luft som går rundt. Og for å spesifisere: Fill&Bleed er ikke nødvendigvis den ventil****skapen du får kjøpt på diverse webshops, fill&bleed er prosessen som foregår når man tømmer systemet for luft. </pirk> Trådstarter: Hvis du har tenkt å kjøre en vanntank i systemet ditt trenger du ikke fill&bleed ventiler, da løfter du enkelt og greit troppa/toppen av tanken og fyller på vann mens pumpa kjører (fordel å fylle opp litt vann først slik at pumpa ikke tørrkjører) når du da har fått tilstrekkelig med vann i hele systemet rister du litt på radiatoren og komponentene for å få ut den resterende lufta som ligger gjemt i systemet. Så er det bare å kjøre i 24 timer og håpe på det beste. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg lurer også litt på dette. har bestilt meg vannkjøling nå(får det forhåpentligvis til helga). men det med slanger. er det noe sted som selger noen bra fleksible slanger(skal ha 12mm) som ikke knekker så lett. har noe som jeg kjøpte fra biltema for en stund tilbake og de syns jeg knekker veldig lett. de er forholdsvis veldig tynne også. har de noe bedre utvalg på clas ohlson eller må jeg bestille fra microplex el. Desverre har alle webshoppene som driver med vannkjølingskomponenter slutta å selge Tygon-slanger i 1/2" format (de gode slangene med tykke vegger). Vet netconnection.no har noen andre typer silikonbasert slange , men hvor gode disse er kan jeg ikke svare på. Det du KAN gjøre er å stikke innom en VVS-butikk eller lignende og spørre etter 12.5mm silikonbasert slange og se om de oppfyller kravene du har til slangen. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Da kom jeg til at jeg skal ha det vannkjølesettet som komplett selger... cpu/gpu/chipset... Har kommet bra ut av tester og er å få til en bra penge. Likte virkelig slik de har gjort det med slangefestene... du slipper strips og dritt og rask.. Noen som har erfaring fra disse? Er det vel brukte penger...? Det ferdig-settet du refererer til her er Waterchill , det har høstet mye god kritikk for å være enkelt og med god ytelse. Kan absolutt anbefales hvis du er nybegynner med vannkjøling. Phew, tre poster på rad, jeg tar av. Lenke til kommentar
Solve Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg lurer også litt på dette. har bestilt meg vannkjøling nå(får det forhåpentligvis til helga). men det med slanger. er det noe sted som selger noen bra fleksible slanger(skal ha 12mm) som ikke knekker så lett. har noe som jeg kjøpte fra biltema for en stund tilbake og de syns jeg knekker veldig lett. de er forholdsvis veldig tynne også. har de noe bedre utvalg på clas ohlson eller må jeg bestille fra microplex el. Desverre har alle webshoppene som driver med vannkjølingskomponenter slutta å selge Tygon-slanger i 1/2" format (de gode slangene med tykke vegger). Vet netconnection.no har noen andre typer silikonbasert slange , men hvor gode disse er kan jeg ikke svare på. Det du KAN gjøre er å stikke innom en VVS-butikk eller lignende og spørre etter 12.5mm silikonbasert slange og se om de oppfyller kravene du har til slangen. hmmm... lette litt og fant 1/2 tygon på netconnection, uansett takk skal du ha. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Berre ein ting. Om du skal ha blue-/glowmotion i vatnet, så ikkje bland UV katodane med andre fargar. Da mistar dei omtrent all effekten sin. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Skal ikke ha noe farge på vannet i første omgang... .. men etter at jeg har målt til slanger og testkjørt systemet.. skal jeg bare la vannet være i systemet når jeg setter det i pc'en? eller skal jeg tømme, sette det inn og deretter fylle på nytt igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå