Jan-E. Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har forskjellig temp. i Bios og Asus Probe. Bios: HK 35gr.C - Cpu 59gr.C Probe: HK 35gr.C - Cpu 49gr.C Dette er ved internett bruk. Asus A7V8X-X Athlon XP-2400 Noen som vet hva jeg skal forholde meg til? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg tror jeg hadde tatt utgangspunkt i hva slags kjøling jeg hadde hatt. Dersom du har en adekvat kjøler, har hatt passe lag med goop på, og ikke har overklokket prosessoren, så bør man forvente en temperatur mellom 40 og 50 sånn ca, alt etter kjøling i kabinettet ellers. Dersom du er i tvil om du har satt kjøleribba skikkelig på, eller har brukt for mye/ingenting goop, og ikke har kabinettvifter, så er det ikke unaturlig at tempen stiger over 50 grader. 59 grader tror jeg sikkert er feil. Husk at disse verdiene ofte er milevis fra det som egentlig er temperaturen. Dersom maskinen er stabil, og du ikke har overklokket og samtidig økt spenningen til cpu, så er det ikke noe å bry seg om temperaturer. Uansett vil du merke at maskinen er ustabil lenge før prosessoren tar permanent skade av temperaturen. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå