karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg er på utkikk etter et nytt antivirusprogram fordi Norton Internet Security tar for mye ressurser. Jeg har tenkt på Norman antivirus+firewall. Hva er siste version number på disse programmene ? Har noen bedre tips til ressursvennlige antivirusprogrammer og firewall ? Takker og bukker, Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei! har du internett via telenor, eller bruker banken sparebanken Nord-Norge kan du laste ned siste versjon av Norman antivirus gratis fra deres sider( altså banken eller telenor), etter innlogging. Funker bra her. PS husker ikke versjons nummer sitter på skolen nu. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 5.70 er siste versjon av NVC såvidt jeg husker. Har brukt NVC i flere år, og må påstå at det definitift er verd en liten tusing i året. Bruker i tillegg Zone Alarm Pro. Disse to sammen er gode alternativer. Har ikke testa Norman's firewall, men har hørt at enkelte har hatt småproblemer med den. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hva med å gå på www.norman.no. Norman Virus Control v5.7 ser ut til å være siste versjon Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 zone alarm har jeg dårlige erfaringer med, har kj¢rt et par systemer jeg var vært borti ut i stygg ustabilitet. tror ikke det er spesielt ressursvennlig heller (jeg sitter for tiden på en PIII-600/512MB RAM/XPSP1). Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 www.net-peeker.com krever lite og bra brannveggg/spyware stopper. Har du nettverk o.l må dette åpnes manuelt i netpeeker. Stopper effektivt gator & co... TaZ Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Synes AVG er veldig bra og er i tillegg gratis for privat bruk: www.grisoft.com Byttet selv også ut det trege Norton skitet med denne. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bruker AVG jeg og fungerer utmerket.. TaZ Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 skal vi se, høyreklikke på norman iconet, velge "Om" der står det Norman v5.70 gitt, og det er meeeeget sikkert den siste versonen. -Abj Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ok, norman 5.7 er siste versjon, takker tror jeg kan få tak i det gratis via tele2, men er det noe tess ? Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 noen som kjenner til norman sin firewall ? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har hatt litt blåskjerm-trøbbel med Norman sin firewall på WinXP, og det er på 3-4 helt forskjellige maskiner. Ellers er den heller ikke spesielt "enkel". Dvs. dette er Norman sin firewall som følger med i Norman Internet Control pakka, tror standalone firewallen er en versjon nyere uten at jeg vet hva som er forskjell. Men Norman Antivirus synes jeg er veldig bra. Kunne jeg ønske, så ville jeg hatt Norman sin virusløsning og Norton sin firewall.... Hvis noen vet om en firewall tilsvarende Norton sin funksjonalitetesmessig, men som ett litt "smidigere" produkt håper jeg at det blir anbefalt her :-) Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 fint med norton er Ad-Blocking-funksjonen... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 zone alarm har jeg dårlige erfaringer med, har kj¢rt et par systemer jeg var vært borti ut i stygg ustabilitet. tror ikke det er spesielt ressursvennlig heller (jeg sitter for tiden på en PIII-600/512MB RAM/XPSP1). dette sier kanskje mer om oppsettet ditt enn om firewallen? neida... Mulig at eldre versjoner av Zone Alarm har vært litt ute å syklet, men personlig har ikke hatt noe problemer med de 2-3 siste versjonene. til trådstarter: ikke for å være wannabemoderator, men denne tråden burde kanskje vært posta under software, og ikke annet om HARDWARE ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 fint med norton er Ad-Blocking-funksjonen... får jo samme funksjon med Opera og en modifisert HOST-liste. Mulig det funker fett med norton, men har fått litt angst, da den siste versjonen av NAV (2004) har hatt litt "microsoft" tendenser Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 *kremt* Annet om hardware? Tenker vi flytter den til Programvare -> Sikkerhet, der den hører hjemme. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 unnskyld meg, tråden h¢rte helt klart hjemme under programvare. skal skjerpe meg. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ...men jeg er redd mitt publikum er langt mindre på dette forumet her ? mulig jeg tar feil, men disse postene her kommer vel ikke opp på hovedsida til hw.no der alle folka er ? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 ville bare påpeke at dette er topic nummer 200 000! litt sent å komme med det kanskje Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 hjertelig takk for alle gratulasjoner ! blomster kan sendes på pm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå