Gå til innhold

Hva er siste versjon av Norman ?

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt antivirusprogram fordi Norton Internet Security tar for mye ressurser. Jeg har tenkt på Norman antivirus+firewall.

Hva er siste version number på disse programmene ?

Har noen bedre tips til ressursvennlige antivirusprogrammer og firewall ?

Takker og bukker,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! har du internett via telenor, eller bruker banken sparebanken Nord-Norge kan du laste ned siste versjon av Norman antivirus gratis fra deres sider( altså banken eller telenor), etter innlogging. Funker bra her. PS husker ikke versjons nummer sitter på skolen nu.

Lenke til kommentar

5.70 er siste versjon av NVC såvidt jeg husker. Har brukt NVC i flere år, og må påstå at det definitift er verd en liten tusing i året. Bruker i tillegg Zone Alarm Pro. Disse to sammen er gode alternativer. Har ikke testa Norman's firewall, men har hørt at enkelte har hatt småproblemer med den.

Lenke til kommentar

Har hatt litt blåskjerm-trøbbel med Norman sin firewall på WinXP, og det er på 3-4 helt forskjellige maskiner. Ellers er den heller ikke spesielt "enkel". Dvs. dette er Norman sin firewall som følger med i Norman Internet Control pakka, tror standalone firewallen er en versjon nyere uten at jeg vet hva som er forskjell.

Men Norman Antivirus synes jeg er veldig bra. Kunne jeg ønske, så ville jeg hatt Norman sin virusløsning og Norton sin firewall....

Hvis noen vet om en firewall tilsvarende Norton sin funksjonalitetesmessig, men som ett litt "smidigere" produkt håper jeg at det blir anbefalt her :-)

Lenke til kommentar
zone alarm har jeg dårlige erfaringer med, har kj¢rt et par systemer jeg var vært borti ut i stygg ustabilitet. tror ikke det er spesielt ressursvennlig heller (jeg sitter for tiden på en PIII-600/512MB RAM/XPSP1).

dette sier kanskje mer om oppsettet ditt enn om firewallen? ;)

neida...

Mulig at eldre versjoner av Zone Alarm har vært litt ute å syklet, men personlig har ikke hatt noe problemer med de 2-3 siste versjonene.

til trådstarter:

ikke for å være wannabemoderator, men denne tråden burde kanskje vært posta under software, og ikke annet om HARDWARE ?

Lenke til kommentar
fint med norton er Ad-Blocking-funksjonen...

får jo samme funksjon med Opera og en modifisert HOST-liste.

Mulig det funker fett med norton, men har fått litt angst, da den siste versjonen av NAV (2004) har hatt litt "microsoft" tendenser :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...