mirage Skrevet 14. august 2001 Del Skrevet 14. august 2001 Har bygget egen PC, men bommet litt på valget av cooler, en GlobalWin WBK38. Den høres ut som et jettfly under takeoff. Spørsmålet er om det finnes softwarebaserte muligheter, eneten som programmer eller som del av bios, for å justere viftehastigheten etter temperaturen på CPU'en. Har en 1200 ADM på et Asus A7M266 bunnkort. Takk for hjelp! [ Denne Melding var redigert av: mirage på 2001-08-14 14:48 ] Lenke til kommentar
Flex Skrevet 14. august 2001 Del Skrevet 14. august 2001 Tror ikke det. Det du imidlertid kan gjøre, som jeg har gjort på 4 av mine vifter, er å koble den om slik at den kjører på 5V i stedet for 12V. Da får du en drastisk nedgang av støyen (men også dårligere kjøleevne). Lenke til kommentar
kaktus_ Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 Et lite potensiometer som du kobler på + ledninga til vifta kan jo ordne sånt.. Så kan du regulere opp og ned etter ønsket støynivå :smile: Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Hvordan kobler du for å "lage" den 5 volten? Jeg så en gang en greie om det, men husker ikke hvordan det skulle gjøres? Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 "LAGE" 5 volt...ehhm...5 volt er spenningen mellom den RØDE ledningen og svart, hvis du tenker på 7 volt så får du det mellom den røde, og den gule...5 og 12.. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Sjekk SpeedFAN på http://www.almico.com/speedfan.php , det er et program som kan styre de viftene som er koblet til hovedkortet. Det styres enten manuelt, eller ut fra temperaturer. Jeg er ikke sikker på om ditt hovedkort støttes, men det er i alle fall verdt et forsøk. Husk forresten å reboote etter innstallasjon om det ikke virker med det første. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå