Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DHCP problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått bredbånd og oppkoblingsdatoen var for et par dager siden. Alt av kabler er rigget opp riktig og modemet virker som det skal. Men jeg får ikke utdelt ny automatisk ip adresse om jeg prøver på det.

etter å ha kjørt ipconfig /release og renew står det at jeg ikke får kontakt med DHCP serveren. Hva er feilen? Noe fra leverandørens side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bluecom

Ring support og be de sjekke konfigurasjonen på routerenene for og se om det autmatiserte scriptet som skal sette opp roteren har kjørt 100% korrekt.

Insister på at de ber 2.linje support ta saken fordi dette er noe som ikke er helt ukjent.

Lenke til kommentar
Jeg har nettop fått bredbånd og oppkoblingsdatoen var for et par dager siden. Alt av kabler er rigget opp riktig og modemet virker som det skal. Men jeg får ikke utdelt ny automatisk ip adresse om jeg prøver på det.

etter å ha kjørt ipconfig /release og renew står det at jeg ikke får kontakt med DHCP serveren. Hva er feilen? Noe fra leverandørens side?

Vet at bluecom har problemer for tiden. Hvis du bor i nord-norge er det nok årsaken.

http://www.bluecom.no/privat/kundeservice/driftstatus/

Endret av dash
Lenke til kommentar

Jeg måtte ringe inn til Bluecom og få dem til å fike routing fra sin side manuellt. Dette skal visstnok ordnes automatisk av telenor eller noe slikt, men jeg måtte altså pese på dem for å få ip'n min og komme meg på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...