mariant Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har nettopp begynt å se litt på Linux (Mandrake 9.2) Hva finnes det av programmer for å utvikle websider med under Linux ? Er vant til å jobbe med Dreamweaver - og er litt usikker på hva som brukes i Linux Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 emacs Men om du vil ha WYSIWYG så sjekk f.eks: http://freshmeat.net/search/?q=WYSIWYG+htm...rojects&x=0&y=0 Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 personlig foretrekker jeg vim, men tror ikke det er WYSIWYG akkurat.. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det jeg har brukt er Bluefish og Quanta, ikke WYSIWYG, men de du kan plukke de fleste tagger fra menyene og koden blir fargekodet. Begge to følger med Mandrake distroen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det enkleste er vel kanskje å bruke kommandoen 'wget <url>'... den laster ned en gitt side.... Lenke til kommentar
mariant Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Har tatt en titt på Quanta - den ser grei ut foreløpig.. Takk for tipsene !! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 vim og emacs er greie siden de kjører uten X, fint om du har ssh til web serveren for eksempel! (bruker emacs selv) Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Null problem for Quanta å redigera direkte over SSH, eller over FTP for den del. Skriv "fish://brukar@vert" i fildialogen, og rediger i veg. (Ein av mine absolutte favorittfunksjonar i KDE.) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Null problem for Quanta å redigera direkte over SSH, eller over FTP for den del. Skriv "fish://brukar@vert" i fildialogen, og rediger i veg. (Ein av mine absolutte favorittfunksjonar i KDE.) Men du må vel antakelig ha både Linux og Quanta for å bruke den versjonen. Selv så brukte jeg Quanta en del før - men nå går det bare i "vim" til alt Men Quanta var en fin overgang i fra Windows programmene HomeSite og TSW WebCoder 3. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) mozilla composer? Endret 28. januar 2004 av Nichotin Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det enkleste er vel kanskje å bruke kommandoen 'wget <url>'... den laster ned en gitt side.... Det står lage, ikke lagre. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 emacs med tramp funker forresten glimrende over ssh Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det står lage, ikke lagre. vet - fant det ut etter at jeg hadde lagt ut innlegget... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har bedre erfaring med bluefish enn med quanta - på tross av at bf. er i versjon 0.12! Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Versjonsnummeret seier ingenting. Både Bluefish og Quanta har eksistert i mange år. (Eg prøvde nyleg WYSIWYG-funksjonen i splitter nye Quanta 3.2. Den var ikkje heilt god, men det er ein grei start ) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Null problem for Quanta å redigera direkte over SSH, eller over FTP for den del. Skriv "fish://brukar@vert" i fildialogen, og rediger i veg. (Ein av mine absolutte favorittfunksjonar i KDE.) Men du må vel antakelig ha både Linux og Quanta for å bruke den versjonen. Du mener «... den funksjonen». Og nei, KDE kjører på alle populære UNIX-lignende systemer (i tillegg til Windows under cygwin og straks MacOSX), og KIO-funksjonaliteten er en integrert del av KDE. Det har ingenting med Quanta å gjøre, men Quanta drar nytte av den i kraft av å være et KDE-program. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Null problem for Quanta å redigera direkte over SSH, eller over FTP for den del. Skriv "fish://brukar@vert" i fildialogen, og rediger i veg. (Ein av mine absolutte favorittfunksjonar i KDE.) Men du må vel antakelig ha både Linux og Quanta for å bruke den versjonen. Du mener «... den funksjonen». Og nei, KDE kjører på alle populære UNIX-lignende systemer (i tillegg til Windows under cygwin og straks MacOSX), og KIO-funksjonaliteten er en integrert del av KDE. Det har ingenting med Quanta å gjøre, men Quanta drar nytte av den i kraft av å være et KDE-program. May the force be with you luke! (sorry, klarte ikke holde meg ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå