Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lover 9 av 10 bredbånd


Anbefalte innlegg

Er da nærmere 3 år enn 2 år til utgangen av 2006. Nå er dekninga på noe og 60% - med billigere utstyr så tror jeg nok de kan klare målet sitt.

Det kan se slik ut:

 

klippet herfra:

 

http://presse.telenor.no/PR/200401/932127_1.html

 

 

Målet for inneværende år er å installere ADSL-utstyr i ytterligere 600 sentraler slik at 80 prosent av befolkningen er dekket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kommer det jo litt ann på f.eks. bondens definisjon av bredbånd og en som faktisk skal bruke båndets definisjon, tar jeg ikke helt feil er det nylig blitt tilgang på trådløst bredbånd i hjembygda mi, med 2500 kr i etablering, 1000kr mnd, og ingen naboer innenfor delbar rekkevidde så vil ikke jeg definere dette som "tilgang på bredbånd", hvis dette hadde vært tilfellet kunne jo alle betalt en million og koblet seg til Tiscali's satelitt.

Lenke til kommentar
Om ikke annet så er Telenor laaaangt forann NGT, Bluecom, Lyse, BKK og alle andre ISPer når det gjelder å bygge ut slik at flest mulig får dekning

Men det er alikevel ikke god nok grunn til å velge dem til levrandør da... :no: Veldig mye tull med telenor ;) Men har man ikke noe valg så må man vel!

Lenke til kommentar
2500 kr i etablering, 1000kr mnd, og ingen naboer innenfor delbar rekkevidde så vil ikke jeg definere dette som "tilgang på bredbånd", hvis dette hadde vært tilfellet kunne jo alle betalt en million og koblet seg til Tiscali's satelitt.

Vel, for svært mange er 1000,- billig hvis alternativet er oppringt samband.

Lenke til kommentar
Hmmm...

Har hørt om el-verket sitt nye opplegg...

Hvordan er det det fungerer egentlig?

Har hørt at det går igjennom kontakten som har 230V utgang..

Men hvordan skal dt fungere, må man koble til en slags adapter da?

 

Hvis noen har en link til noe om denne teknologien hadde det vært fint..

Eller evt. avbekrefte at det bare er noe jeg har hørt!

 

 

MVh

JHørgen Grøndal

Er ikke dette bare en "drøm" da? Ble det ikke avdekket av Post og Teletilsynet at systemet ikke oppfylte visse krav til støy osv...??

Har ikke hørt om at dette er satt i drift noen sted i Norge i hvertfall.

drøm? det er da nok av folk i stavanger området som har 10mbit fra lyse...

Lenke til kommentar

Er lite intressert i dette "online ADSL med nedlastingskvoter tullet" deres uansett. :thumbdown:

Men siden de leier ut til andre operatører så...

 

Mener å ha hørt (skoleåret 2000/2001) at innen 2003 skulle hele landet ha tilgang på bredbånd, LOL. Va vist en minister som sa det.

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar
Mener å ha hørt (skoleåret 2000/2001) at innen 2003 skulle hele landet ha tilgang på bredbånd, LOL. Va vist en minister som sa det.

Stemmer det. Alle offentlige institusjoner skulle ha tilgang til bredbånd innen 2002. Og alle husstander i Norge ha tilgang innen 2004.

Lenke til kommentar

Hvis det er ADSL Telenor har tenkt å bygge ut, så er jo det rett og slett provoserende. Hvorfor satse på gammel teknologi?

 

Innen 2006 burde være fullstendig stopp i ADSL utbygging, og kun fokusert på fremtidsrettet teknologi.

 

Blir jo like teit som om Telenor plutselig skulle finne ut at innen 2006 skal vi sørge for at 100% av norge har et GSM nett. I stedet for å bygge ut UMTS, slik andre land gjør.

Lenke til kommentar
Hvis det er ADSL Telenor har tenkt å bygge ut, så er jo det rett og slett provoserende. Hvorfor satse på gammel teknologi?

 

Innen 2006 burde være fullstendig stopp i ADSL utbygging, og kun fokusert på fremtidsrettet teknologi.

 

Blir jo like teit som om Telenor plutselig skulle finne ut at innen 2006 skal vi sørge for at 100% av norge har et GSM nett. I stedet for å bygge ut UMTS, slik andre land gjør.

Du glemmer en ting her.

Telenor gir ****** i hva kundene vil ha. De skal bare melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke og melke på gammel teknologi.

 

Flaks at vi ligger forran egypt når det gjelder internett-tilkobling sier jeg bare.. herregud så latterlig dette landet er (generelt..ikke bare telenor/internet)..

Lenke til kommentar

Jeg synes det er imponerende av Telenor å klare dette helt selv, uten noe slags

hjelp ifra Staten (hva gjør vel et par millioner som dem gir til bredbånd).

 

Vi må huske på at alle ispene som bygger ut i Norge gjør dette for det meste på

egen regning, mens i Sverige så får de sinnsykt mye mer støtte enn her til lands.

 

Det er ikke mange land som har 90% dekning av "bredbånd". I Sverige er det for

det meste kun de store byene som har 10mbit+.

Lenke til kommentar

Så lenge det er Telenor som skal drifte dette nettet, så har jeg ikke tro på at det blir tilgjengelig for 90 % av befolkningen.

Jeg har vært uten ADSL i fjorten dager, pga at en montør skulle koble meg om fra ISDN til analog. De var klar over at jeg hadde ADSL, og derfor måtte koble om den også. Men nei da, det klarte de ikke. :no:

Midten av februar skal de koble om ADSL'n, det er iallefall det de sier.

I forbindelse med jobben min, så har vi ganske mye med Telenor å gjøre. Jeg tror faktisk ikke at de har overholdt en tidsfrist noen gang. :thumbs:

 

ADSL til 90% av folket i 2006? Tenker vi sier 2016, for de vil jo prøve å få litt penger ut av ISDN-markedet. :w00t:

 

askare

Lenke til kommentar
Hvis det er ADSL Telenor har tenkt å bygge ut, så er jo det rett og slett provoserende. Hvorfor satse på gammel teknologi?

 

Innen 2006 burde være fullstendig stopp i ADSL utbygging, og kun fokusert på fremtidsrettet teknologi.

Hva er best, ADSL som tilbys 90% av befolkningen eller fiber som tilbys til kanskje 30%?

 

Jeg skulle likt å vite hva de med ISDN mener her jeg. Vil de at folka i byene skal få enda raskere bredbånd eller vil de at også dem skal få tilgang til ADSL? Uten sterk statlig støtte så er det naivt å tro at fiber kan tilbys på bygda på endel år.

Lenke til kommentar
Hvis det er ADSL Telenor har tenkt å bygge ut, så er jo det rett og slett provoserende. Hvorfor satse på gammel teknologi?

Innen 2006 burde være fullstendig stopp i ADSL utbygging, og kun fokusert på fremtidsrettet teknologi.

ADSL, SHDSL, VDSL samt nye ting som kommer er ikke så utdatert, og bygge ut xDSL koster svært lite i forhold til fiber som er det eneste fremtidsrettede som man i dag kan prate om.

Noen få meter grøft med fiber kan fort koste like mye som en xDSL-utbygging av en sentral så det blir for dumt og tro at det er en enten eller ting.

xDSL kan ikke konkurrere med fiber og dermed er det fritt frem for andre og bygge ut fiber og kanskje levere Lyse sin løsning til sine kunder

Lenke til kommentar
Hvis det er ADSL Telenor har tenkt å bygge ut, så er jo det rett og slett provoserende. Hvorfor satse på gammel teknologi?

Innen 2006 burde være fullstendig stopp i ADSL utbygging, og kun fokusert på fremtidsrettet teknologi.

ADSL, SHDSL, VDSL samt nye ting som kommer er ikke så utdatert, og bygge ut xDSL koster svært lite i forhold til fiber som er det eneste fremtidsrettede som man i dag kan prate om.

Noen få meter grøft med fiber kan fort koste like mye som en xDSL-utbygging av en sentral så det blir for dumt og tro at det er en enten eller ting.

xDSL kan ikke konkurrere med fiber og dermed er det fritt frem for andre og bygge ut fiber og kanskje levere Lyse sin løsning til sine kunder

En eller annen gang må det bygges ut uansett...

Lenke til kommentar
Hvis det er ADSL Telenor har tenkt å bygge ut, så er jo det rett og slett provoserende. Hvorfor satse på gammel teknologi?

 

Innen 2006 burde være fullstendig stopp i ADSL utbygging, og kun fokusert på fremtidsrettet teknologi.

Hva er best, ADSL som tilbys 90% av befolkningen eller fiber som tilbys til kanskje 30%?

 

Jeg skulle likt å vite hva de med ISDN mener her jeg. Vil de at folka i byene skal få enda raskere bredbånd eller vil de at også dem skal få tilgang til ADSL? Uten sterk statlig støtte så er det naivt å tro at fiber kan tilbys på bygda på endel år.

Selv syns jeg at jeg kunne få bredbånd også. Jeg bryr meg da ikke om byene rundt om kring.

Syns serriøst at Telenor kunne tilbudt skikkelig bredbånd hvor jeg bor, siden de la ned fiber her for en del år siden. Den er så og si nesten ikke i bruk.

 

Kommunene i området har begynt og se nødvendigheten med bredbånd, så de har begynt å tilby trådløst rundt omkring. Får håpe det kommer til meg i løpet av 2004.

 

Hva er vitsen med ISDN lenger når det ikke kan holde følge? Resten av dataverdenen utvikler seg jo. Sider blir tyngre å laste og spill begynner å kreve bredbånd. Og da hjelper det ikke lenger å sitte med ISDN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...