Gå til innhold

Ny mus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Razer mus skal også være bra. Den nye Viper som skal komme eller boomslang serien.

Bortsett fra at de faller fra hverandre og har en elendig utforming, så er det finfine mus.

Har ikke testa de selv. Så bare at HW ga de god kritikk. Men,men Intellimouse som du foreslår er nok det beste valget. Hvilken er anbefalt? 3.0 eller 4.0? Så at 4.0 fikk god kritikk, men hvordan er 3.0 mot 4.0?

Lenke til kommentar
Razer mus skal også være bra. Den nye Viper som skal komme eller boomslang serien.

Bortsett fra at de faller fra hverandre og har en elendig utforming, så er det finfine mus.

Har ikke testa de selv. Så bare at HW ga de god kritikk. Men,men Intellimouse som du foreslår er nok det beste valget. Hvilken er anbefalt? 3.0 eller 4.0? Så at 4.0 fikk god kritikk, men hvordan er 3.0 mot 4.0?

Ville kjøpt 3.0 Det er da ikke så store forandringer fra 3.0 til 4.0

Du får 3.0 samt Icemat til noe rundt 350KR. Eller så får du 4.0 til samme prisen uten Iceamt... :roll:

Lenke til kommentar
Intellimouse Explorer 3.0 eller 4.0.

Nå kommer det sikkert en del fjortiser og sier at "Uuuul, neii!! Logitech er bestest altså, da!!!11", men de ignorerer du glatt.

Edit: 800x600 avatar er kanskje litt vel mye..

Har hørt om mange som bruker Intellimouse Explorer 3.0 og 4.0, men hva er det som gjør de så bra ?

Takker ellers for alle andre forslag. Har en del å tenke på nå :)

Lenke til kommentar
Har hørt om mange som bruker Intellimouse Explorer 3.0 og 4.0, men hva er det som gjør de så bra ?

Mja, utformingen er det som gjorde utslaget for meg. 3.0 er bred og god, og støtter godt oppunder en normal hånd. Du bruker musen med avslappet hånd, noe som definitivt er et pluss hvis du sitter en del timer foran maskinen.

Har brukt både Boomslang og assorterte Logitech-mus, og ingen av dem har komforten Intellimouse-serien tilbyr.

Lenke til kommentar

Virker som en del poster sine meninger uten noe spesielt grunnlag, jeg har tested både boomslang>mx300>mx500>MS 3.0/4.0 og diverse andre Muser som ikke trengs å nevne, og det eneste jeg kommer opp med er at alle fungerer veldig greit, det er ofte lysstyrken, utforming, og hvordan den "glir" på underlaget.

Jeg vil anbefalle folk som skal kjøpe seg ny mus og eventuelt spørre om å få se på musa i butikken og se hvorvidt du liker den eller ikke, det er mange som har problemer med håndskader pga mus som ikke passer helt til brukeren så dette kan være lurt, men husk også på at det ikke er alltid musa som gjør en gamer god, men heller erfaring og han er vant til å bruke samma musen, jeg vet om flere høytstående gamere som ikke bruker mus'e typer som er veldig vanelige sånn som standar Logitech med Kule feks men jeg ville ikke anbefalt dette da :>

Uansett valget ditt burde du tenke deg litt om og eventuelt få litt innblikk i de forskjellige.. but then again.. ei mus er ikke veldig dyr om du har penger til å teste litt forskjellige typer :p

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefalle folk som skal kjøpe seg ny mus og eventuelt spørre om å få se på musa i butikken og se hvorvidt du liker den eller ikke.

Hehe - endelig et konstruktivt innslag i en av de mange muse-trådene.

Bruker selv en MX700 idag og synes den passer perfekt i hånda, og min all-time-favoritt er Razer Boomslang 2000 - har aldri funnet noen spillmus som er like bra som den.

Både Razer og MX-serien er 'enten-eller' når det gjelder utforming - enten liker man dem veldig eller så liker man dem ikke i det hele tatt.

Som innlegget ovenfor sier: Du må nesten fysisk prøve selv for å se hva som passer for deg!

Lenke til kommentar

Anbefaler MS 3.0 eller 4.0.

Kjøpte meg et trådløs MX700 tastatur/mus sett, og musa.. vel.. den er ikke veldig god ergonomisk sett (mx700 er samme som mx500, men trådløs).

Hadde MS 3.0 før, og den lå mye bedre i hånda og tommelknappene var bedre plassert.

Ikke hør på de som sier at Logitech har en bedre kvalitetsfølelse. Det er ren sprøyt. Scrollhjulet er faktisk veldig hakkete når du scroller fort og programvaren er veldig dårlig (et par bugs ha jeg iaf funnet).

Kjør på med MS 3.0 eller 4.0. Forskjellen er spor til fingrene og et nytt tilt-scrollhjul på 4.0.

[e] typo

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg liker logitech MX500.

Passer perfekt i min hånd, pluss at den er mer fast i knappane en de intel greine.

Ja, jeg har prøvd intel, en kompis har den. Liker ikke formen på den. Høyre museknapp er helt feil. Jeg får konstant trykt på den med feiltagelse, det grunnet at den ligger for langt ut på sia. Ringefingern treffern for mye. Knappane virker også altfor løse, det skal så lite til for å få trøkt på de. Ops, skøyt jeg nå. Søren, nå har jeg vist røpa posisjonen min.

Dette var grunnene tl at jeg sjekka opp MX 500 føre jeg kjøpte meg no mus. Liker desuten at skrollinga er sån hakkete jeg, det gir en bedre filing på hvor mye du har skrolla.

Jeg sier ikke dette forde jeg har en MX 500, og derfor ikke vil si at intel sakene er bedre. Jeg testa ut begge føre jeg kjøpte, og siden jeg gjorde det så valgte jeg selvsakt den jeg selv syntes var best.

Men om det ikke gjør no med den feilplaserte høyre museknappen, eller de løse knappane, og den for glatt rulanne scrollen, ja da er den sikkert god. Det er jo ikke alle som syntes det samme som meg... desverre.

Lenke til kommentar
Nå kommer det sikkert en del fjortiser og sier at "Uuuul, neii!! Logitech er bestest altså, da!!!11", men de ignorerer du glatt.

Huff ja, og en forvokst en som sier... ja det du sa. :)

Nei, løp på Elkjøp/Spaceworld eller noe og test dem ut selv. Umulig for oss å si hvilken mus som passer best i din hånd. Kvaliteten på toppmodellene fra Logitech og Microsoft er noenlune lik tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Logitech iFeel (Ja, den med force feedback) for temmelig lenge siden, og har ikke hatt noe mot den. Synes den passer helt fint i hånden, og er utrolig glatt og fin til alt du kunne tenke deg å finne på med den.

Endret av Tubamann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...