doG Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 BIOS finner CD-ROM, men windows98 finner den ikke. Har jeg et seriøst problem (feil på HK) eller fikser jeg dette selv? [ Denne Melding var redigert av: doG på 2002-03-13 15:18 ] Lenke til kommentar
doG Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Satt opp på samme måtte som jeg hadde på det gamle HK'et. Secondary master (tror jeg) så ikke etter på jumperne, men det står det i BIOS ... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Finner BIOS'en CD-ROM'en, men den finner ikke Windows 98? Er nok ikke usannsynlig at du må innstallere på nytt Lenke til kommentar
doG Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Det er win98 som ikke finner CD-Rom'n Når jeg åpner filbehandleren er ikke den der :sad: Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Heisann! Det enkleste er vel å prøve å legge inn windows på nytt? Det burde jo funke..? Lenke til kommentar
doG Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Det må da være noe som er enklere å gjøre enn å installere hele win98 på ny? Men jeg skal se om jeg har en versjon på floppy disk liggende LOL [ Denne Melding var redigert av: doG på 2002-03-13 15:47 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Boot med en bootdiskett og se om du finner cd-rom'en i dos. Finner du den der, så ligger feilen i Windows og da er reinnstallering greit. Lenke til kommentar
doG Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Det er helt utrolig, men etter å ha prøvd det meste prøvde jeg bare på gøy å endre under IDE-kontrollere. Jeg endret fra "Standard" til "Bruk både Primær og sekundær" og da fant windows alt :smile: På det gamle HK'et var det "Standard" som ble brukt og den brukte begge kanalene, jeg tror det er vanlig. Windows slutter ikke å overraske... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå