DJK Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg har: OS= windows XP Chieftec ATX 12V max load 340W psu. 2 hardisker. trådløst mus og tastatur. 2 cd spillere diskettstasjon (jepp har det oxo) geforce 2 MX. Abit GB7 hovedkort. Pentium 4, 2.8 GhZ prosessor 512 DDR RAM. alt dette er kompatible med hverandre... Men så kommer problemet, idet windows starter så kjører jeg programmet winbond's hardware doctor, så kommer d opp to stk feilmeldinger.. At min -5V voltage exceeds the limits, og at min -12V voltage exceeds the limits... Til tider så hender det at pc'n min bare rebooter seg selv, altså, dette hender ofte... Rekker ikke å komme igang med den før den blækker av seg selv.. kan holde på litt i windows. men ikke noe tungt noe.. Jeg har prøvd å oppdatere alle de driverne jeg kan tenke meg spiller inn på dette, og til og med oppdatert biosen til siste versjon, men fortsatt får jeg samme feilmldi hardware doctor..... Jeg sjekka i biosen, på PC HEALTH STATUS et eller annet: ----- FAN FAIL Alarm Selectable = Disabled Shutdown when CPU Fan fail = Disabled CPU Shutdown Temperature = Disabled CPU Warning Temperature = 85C / 185F System Temperature = 26C / 78F CPU Teperature = 40C / 104F ----- CPU Core Voltage = 1.50V DDR SDRAM Voltage = 2.51V I/O Voltage (+3.3V) = 3.32V + 5V = 5.16V +12V = 11.97V VTT Voltage (+1.25V) = 1.23V VDDQ Voltage (+1.5V) = 1.52V Batteri voltage (+3V) = 3.18V Standby Voltage (+5V) = 5.09V ---- ser vel greit ut eller?? men hvor er da -5V og -12V, de som jeg fikk feilmeldinger om i winbonds hardware doctor, noe jeg mangler her eller????? Skjønner ingenting jeg ass.. Med det samme jeg sitter å skriver denne posten, så sitter jeg å ser på den stasjonære pcn min, at den holder på å rebooter seg selv.. Har gjort dette iallefall en 5-6 ganger nå... kommer seg inn i windows, holder seg der et par min, så blækkern, vet du hva som kan være feil??! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 prøv å avinnstaler hardware doctor`n har en mistanke om at den lager krøll. Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 du kan overse -12 og -5 volt fordi det blir ikke brukt lenger Lenke til kommentar
DJK Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 den spiller ikke inn på dette med klikken min, ettersom hardware doctorn bare starter når jeg selv vil det.. Lenke til kommentar
DJK Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 hmm, ok, men hvorfor blækkekr den bare da?? klan d være hardiskene mine? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hvor lenge har du hatt dette problemet? Har du noe xtra mikk makk som drar strøm, går viftene? Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Høres nokk ut som psu'n din begynner å takke for seg:) skjedde med meg for ei stund sida kom en liten skrapelyd så skrudde pc'n seg av. Test den i en annen pc om du har tilhgang på en. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Høres ut som en minne feil. Samme skjedde meg, og det var feil på den ene Twinmos brikka. Kjør Memtest86 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Stenges pga Caps i topic og dårlig topicbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg