Gå til innhold

Hvorfor AMD?

AssMan2003

Anbefalte innlegg

Bare så dette er sagt klinkende klart først, dette er ikke for å starte noe krig mellom "AMD elskere" og "Intel elskere" :w00t:

Men som alle vet er det en uendelig uenighet her på forumet om hva som gjelder hvis man skal ha det hippeste på markede..

Siden nesten ingen begrunner svaret sitt når de sier f.eks at AMD er best, tenkte jeg at folk som liker f.eks Intel kunne legge inn sin mening om hvorfor de foretrekker Intel, hvilke erfaringer de har med Intel, hvor fornøyd de er med Intel osv.. Også omvendt da selvfølgelig, folk sin mening om AMD og hvorfor de liker dette..

Som sagt, kunne vært fint om folk sa noe positivt om f.eks AMD uten å bruke resten av innlegget sitt på å slenge dritt om Intel..

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare så dette er sagt klinkende klart først, dette er ikke for å starte noe krig mellom "AMD elskere" og "Intel elskere" :w00t:

Men som alle vet er det en uendelig uenighet her på forumet om hva som gjelder hvis man skal ha det hippeste på markede..

Siden nesten ingen begrunner svaret sitt når de sier f.eks at AMD er best, tenkte jeg at folk som liker f.eks Intel kunne legge inn sin mening om hvorfor de foretrekker Intel, hvilke erfaringer de har med Intel, hvor fornøyd de er med Intel osv.. Også omvendt da selvfølgelig, folk sin mening om AMD og hvorfor de liker dette..

Som sagt, kunne vært fint om folk sa noe positivt om f.eks AMD uten å bruke resten av innlegget sitt på å slenge dritt om Intel..

:thumbs:

Fordi,

peker mot 64 versjonene

Billigere

64 Bit

1mb L2 cache uten å koste hode.

Lenke til kommentar
Huff! Ikke enda en AMD vs. Intel diskusjon. Det er nok av disse her. Bruk søk!

Hvis du leser hovedtråden her, samt innleggene ser du at Intel ikke er nevnt en gang!

Edit; Fortsett med også! Så slipper vi den latterlige disk, som har blitt tatt opp såååååååååå mange ganger!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Jeg valgte AMD mest pga ytelse pr krone.

Kjører en XP2500+ på 2.2 GHz (XP3200+ hastighet).

Ved en måling ved hjelp av Sisoft Sandra 2004 får jeg følgende:

Dhrystone ALU 8362 MIPS

Whetstone FPU 3459 MFLOPS

Vet ikke hvor mye man får på f.eks en uklokket P4 3.0 GHz, evt en som er klokket opp til 3.0 GHz.

Men for meg var da prisen avgjørende.

Lenke til kommentar
Huff! Ikke enda en AMD vs. Intel diskusjon. Det er nok av disse her. Bruk søk!

Var ikke meningen å sette igang en slik diskusjon hvor de som liker amd argumenterer mot de som liker Intel..

Var snakk om å høre folks mening om den om de forskjellige cpu'ene..

Ikke folks mening om de cpu'ene de ikke liker.. Hva folk ikke liker med Intel bryr meg mitt der solen ikke skinner, men hva flok liker med Intel finner jeg mer innteresant.. Skjønner?

Men ser som om folk her har fått det med seg, for jeg har enda ikke sett noe negativt rettet mot verken AMD eller Intel.. :yes:

Lenke til kommentar

Fordi jeg liker å teste ut det raskeste som er på markede, derfor har jeg A64 nå, men før den kom var det P4 da den er mye raskere enn xp, joda har xp 2500 også. Er klar over at mange strammer seg opp i stolen nå, men om jeg kjører min 2500 på 3200+ kan den fortsatt ikke måle seg med en P4 3,2 dette merker du spes ved tunge oppgaver feks billedbehandling og andre ting der du kjører med flere ting oppe sammtidig.

Når det så gjelder pris ytelse mellom xp og P4 er vel dette så godt som borte nå iallefall om du tar med klokkeegenskapene.

Men som sagt det raskeste er A64 så nå kjører jeg den en stumd.

PS: Dette er min mening og mine erfaringer så ikke lag oppstyr av det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg "Intel fanboy" for å si det på den måten er fordi jeg har vært veldig veldig _veldig_ uheldig når jeg har valgt AMD ustyr :yes:

Har aldri vært som det skulle, dermed kjøpte jeg meg Intel P4 2,53 Ghz (oppgraderte fra 2100+ fra AMD) og merket dette så drastisk i ytelse at jeg fikk bakoversveis :p

Har enda ikke hatt noen negative erfaringer fra Intel sin side (ser bortifra lyd problemet til abit IC7, som linux :love: faktisk klarte å rett på:) )

AMD har for min del ikke vært noe å samle på. Har enda ikke vært fornøyd med et AMD system. :/

btw: håper ikke dette her faller over til en AMD vs Intel diskusjon for denne tråden kan bli fin å lese :thumbs:

Og; alt jeg sier er min erfaring, jeg sier ikke at det er sånn for alle, men sånn har det vært for meg!

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på begge deler av ulike grunner, men for å ta AMD som du spør om her:

Jeg har Athlon XP nå og synes den er et glimrende valg pga pris/ytelse forholdet da jeg kjøpte den samt overklokkingspotensiale, og hovedkort med mange tilkoblinger, soundstorm lyd og andre mulihgeter til en rimelig penge.

Jeg tror nok det blir AMD neste gang også. (får se ting litt an nå som prescott kommer, men det ser foreløbig dårlig ut for intel.. men venter likevel til lanseringen for å få fyldig info) Det blir nok Athlon64 neste gang. Sansynligvis en med Socket 754 og 512kB L2 cache. Får se det litt an. Det som frister meg med denne er i prioritert rekkefølge: lav varmeutvikling "cool&quiet", oppgraderbarhet, ytelse, og Windows 64-bit når det kommer.

Dessuten har jeg lyst på noe nytt, samme hva, bare det er et nytt leketøy.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å bruke amd ene og alene pga prisen. Som student har jeg ikke verdens dypense lommebok og siden jeg ikke har hatt noen problemer å snakke om med amd så har jeg fortsatt med det. Jeg gidder rett og slett ikke å betale mer for noe som ikke er bevist betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har Intel for øyeblikket er rett og slett fordi jeg har brukt AMD i en tre-fire år nå og hadde lyst til å teste noe annet. Hadde sikkert blitt like fornøyd hvis jeg hadde kjøpt AMD, men alltids kjekt med variasjon. Hadde også bra med penger ved forrige oppgradering, så da var jo ikke prisen så farlig. Med mindre budsjett hadde det nok blitt AMD igjen.

Lenke til kommentar
beklager skulle gitt bedre beskrivelse, hovedkort asus til amd64, synes å huske en kommentar av kortet: Å GUD!

Jo, det stemmer det, men det kan vi vel ikke laste amd for.

En annen ting er at det er synd at hovedkortene til A64 er så "dårlige/ustabile" som de er spesielt via baserte kort, dette kan fort komme til å ødelegge mye for amd, vi vet jo alle at amd fortsatt sliter med dårlig rykte når det gjelder tidligere hovedkort og dette kan fort ta seg opp igjen.

Selv om det ikke er cpuèn som er årsaken så spør ikke folk flest om det, de spør vilken maskin og da får de svaret " det er en amd" og dermed er karusellen igang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...