Timur Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Noen som har noen bra programmer til og lage thumbnails med ? Har både Dreamweaver MX og Frontpage 2002, noe jeg kan bruke der? Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Tror jeg hadde prøvd meg med Photoshop jeg. Iallefall hvis du vil beholde god kvalitet DanielP Lenke til kommentar
Timur Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ja, altså kvaliteten skal ikke være så god. Skal bare være god nok til at du kan se det bra på pc. Trenger vel ikke så god kvalitet for det? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ja, altså kvaliteten skal ikke være så god.Skal bare være god nok til at du kan se det bra på pc. Trenger vel ikke så god kvalitet for det? Bruk mspaint !!! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ja, hvis du vil ha noe som ikke er Dreamweaver eller Frontpage, men jeg anbefaler Photoshop. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Lenge siden jeg har dillet med paint, men jeg kan aldri tenke meg å bruke det igjen Dreamweaver og Frontpage klarer vel ikke lage thumbnails vel? Er kanskje det finnes et fotoalbum-freeware-greie der ute du kan bruke om du så måtte lage thumbnails på den måten Ellers er vel photoshop grei sak, men kan bli litt plundrete å lage thumbnail manuelt. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Og så finnes det en drøss av serverside alternativer, for å lage thumbnails "on the fly".. ta en titt på imagemagick f.eks. ellers så finner du helt sikkert noe på hotscripts.com Hvis det er en serverside-løsning du er ute etter da.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Dreamweaver og Frontpage klarer vel ikke lage thumbnails vel? I FP funker det fint, og det har fått det geniale navnet "autominiatyrbilde" Det går også fint å administrere et galleri i FP, selv om valgmulighetene er få. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 CoffeeCup Thumbnail Factory, svært gratis, må inrømme at jeg ikke har prøvd den selv... men den er kansje verdt å teste? Her er siden linken er hentet fra (siden den muligens ser skummel ut..) Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 cluet med et thumbnail er at det skal være lit (kb) slik at man ikke blir sittende _hele_ dagen å vente på at en galleriside skal lastes. Det innebærer at man MÅ fixe på bildet, men mindre man har superhyperkode som gjør dette on the fly (sikter da til serverside forslaget til cfenzo). Det vil heller ikke være spesielt fornuftig å la typiske html generatorer gjøre dette da jeg tviler på at de fleste krymper bildestørrelsen like godt som ps med samme kvalitet. Kan paint resize? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Kan paint resize? Image > Attributes. Men kvaliteten blir vel omtrent den samme som du skulle gjort det selv med et papir i fysisk format. Men det går iallefall. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ja, hvis du vil ha noe som ikke er Dreamweaver eller Frontpage Sa ikke det.. sa at jeg Hadde Dreamweaver og Frontpage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå