vegas Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har xp professional. La inn Norman virus control før jeg hadde avinnstallert Norton antivirus. Maskinen låser seg helt når Norman starter etter oppstart. Kommer ikke inn i sikkerhetsmodus, kun normal oppstart. Hva kan problemet være? Noen forslag...? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Når man innstallerer to anti-virus så kan det bli en konflikt, og det har hendt hos deg. Du burde ikke blande Norton og Norman sammen, og da snakker jeg utfra erfaring, eller rettere sagt min fars. Hos ham var begge tro av aktive og problemet oppsto når en av dem prøvde å legge det andre av'en i karantene, men da må jeg få legge til at det er en stund siden. Utfra min hjerne har du to alternativer. 1: Start opp pcen og gjør slik at bare et av starter om gangen slik at ingen av dem er aktive samtidig. Så kan du svitsje mellon dem. Start-->Kjør-->Skriv inn msconfig-->Gå på Startup og fjern haken for den du vil ikke skal starte 2: Avinnstaller en av dem når du klarer det. Og jeg lurer på en ting, mener du at du ikke kommer inn i Safe-modus fordi den henger seg, og du kommer inn i normal modus, men den henger seg når Norman lastet inn? Endret 28. januar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
vegas Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Det stemmer. Komer ikke inn i safemodus i det hele tatt. Får kun en svart skjerm med blinkende strek. Maskinen låser seg så snart Norman er lastet. Får ikke tid til msconfig. Har prøvd. Det pussige er at maskinen fungerer med brukeren "Gjest" men har da ikke adm rettigheter til å gjøre forandringer. Tusen takk så langt... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis du har noe recovery software ala GoBack så kan du prøve ¨bruke det, og hvis du har en annen maskin, prøvd å sett i denne harddisken der som slave og fikse det via den andre pcen. Er det mulig å trykke ctrl+alt+del når maskinen låser seg, eller er den fullstendig låst. Angående brukerkontoene, er det administrator du bruker fra førsten av? Hvis ikke, så prøv å trykk ctrl+alt+del to ganger når logonscrennet kommer fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå