stigen1 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har en DiamondMax6 m/5400omdr. som fungerer i server. Men den bråker jo en god del, siden den er gammel! Har tenkt på harddisc silencer fra Sunbeam. Noen som vet hvor mye forskjell dette vil utgjøre i støy, vil det hjelpe mye? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Er det ingen som har noen erfaringer på dette? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det sprøs hva slags støy det er, er det vibrasjonsstøy er vel kanskje NoVibes det beste. Dersom det er lese og skrive støy så er det vel kanskje bedre å hive den i en "boks", 5400 RPM kan jo ikke lage så mye varme. Kommer ikke in på microplex atm. Jeg har NoVibes i en shuttle og skal bytte min WD mot en Seagate når jeg gidder å installere OS, er veldig fornøyd med den, men det er jo mest mot vibrasjoner. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Det virker som det er både lese og vibrasjonsstøy, så boksen er vel kanskje bedre, ja den prod. nesten ingen varme, så kjøling betyr ikke noe. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 ja, finner ikke helt det jeg leter etter, men den Sunbeam Harddisk Silencer er jo samme saken som NoVibes da, men tror alikevel at du vil få vekk en del støy med denne. NoVibes Lenke til kommentar
Morph3us Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har den Sunbeamen selv og den funker fint...har en Seagate så den er jo ganske støysvak fra før men vibrasjoner er det alltid..men en kan jo nesten ordne en slik "strikkting" som Sunbeam har ordnet selv skulle jeg tro...anyway så fjerner den det meste av vibrasjoner... Strikk er jo veldig effektivt mot vibrasjonstøy har jeg hørt så Sunbeam sin passer vel mest til det.. Kikket på den NoVibes nå og de er jo helt like så det kommer vel på det samme Endret 28. januar 2004 av Morph3us Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) *Slettet* Endret 28. januar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Enn for å fjerne arbeidstøy fra segate'n min da? Type baracuda 7200.7 S-ATA som er noen måneder gammel er det noe galt med den ettersom den har en "krote" lyd, som gamle disker ofte har? Lenke til kommentar
threepwood Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 seagate disker lager en rar lyd når de blir utsatt for litt bruking, men på idle er den jo kjempefin synes den lyden de lager på load er digg jeg Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det er jo en "koselyd", det er jeg enig i. Men jeg kan bli litt lei når jeg kopierer, leser og alt mulig på en gang. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du burde heller se deg om etter en SILENTDRIVE. Vet ikke helt hvem som fører de lengre... MP hadde de før. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Enn for å fjerne arbeidstøy fra segate'n min da?Type baracuda 7200.7 S-ATA som er noen måneder gammel er det noe galt med den ettersom den har en "krote" lyd, som gamle disker ofte har? Jeg har tre Seagate-disker, alle med NoVibes/Sunbeam. Det hjelper mye på knatrelyden, som er spesielt fremtredende på de to SATA-diskene på 120GB, men omtrent fraværende på PATA-disken på 120GB. MVH Audun Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Ville heller kjøpt meg en støydemper/kjøler fra zalman! Har to stk av dem utrolige forskjell etter jeg monterte dem på harddisken. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/...ol//zm-2hc1.jpg http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet587.htm Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) jeg har brukt tykke o-ringer, og trepinner for å feste o-ringene. dette funkerer utmerket, og gir minimalt med vibrasjoner. en o-ring kosta meg 2-3 kroner eller noe. Endret 31. januar 2004 av LordOfDeath Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 nå har jeg montert en sunbeam silentdrive på min baracuda 160GB S-ATA, og nå er det nesten ikke støy fra den, var bare lit knotete å få montert den. anbefales Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 For de som sliter med vibrasjonsstøy og/eller varme har jeg en fin og billig løsning, bruk fire strips og heng harddisken under 3,5" brønnen.... Da henger harddisken fritt, ingen vibrasjoner og masse kjøling fra frontvifta... God knall Borr bare to hull i hvert av stripsene og skru dem fast i henholdsvis 3,5" brønn skruehull og harddisken... Selvsagt ser det litt rotete ut med en IDE disk hengende å slenge under 3,5" brønna, men who cares så lenge det er støyfritt.... Pluss - genialt for dem som vil ha inn en tredje disk i et standard midi tower.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå