Gå til innhold

Harddisc-silencer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sprøs hva slags støy det er, er det vibrasjonsstøy er vel kanskje NoVibes det beste. Dersom det er lese og skrive støy så er det vel kanskje bedre å hive den i en "boks", 5400 RPM kan jo ikke lage så mye varme. Kommer ikke in på microplex atm. Jeg har NoVibes i en shuttle og skal bytte min WD mot en Seagate når jeg gidder å installere OS, er veldig fornøyd med den, men det er jo mest mot vibrasjoner.

Lenke til kommentar

Har den Sunbeamen selv og den funker fint...har en Seagate så den er jo ganske støysvak fra før men vibrasjoner er det alltid..men en kan jo nesten ordne en slik "strikkting" som Sunbeam har ordnet selv skulle jeg tro...anyway så fjerner den det meste av vibrasjoner... :thumbup:

Strikk er jo veldig effektivt mot vibrasjonstøy har jeg hørt så Sunbeam sin passer vel mest til det..

Kikket på den NoVibes nå og de er jo helt like så det kommer vel på det samme :)

Endret av Morph3us
Lenke til kommentar
Enn for å fjerne arbeidstøy fra segate'n min da?

Type baracuda 7200.7 S-ATA som er noen måneder gammel

er det noe galt med den ettersom den har en "krote" lyd, som gamle disker ofte har?

Jeg har tre Seagate-disker, alle med NoVibes/Sunbeam. Det hjelper mye på knatrelyden, som er spesielt fremtredende på de to SATA-diskene på 120GB, men omtrent fraværende på PATA-disken på 120GB.

MVH Audun

Lenke til kommentar

For de som sliter med vibrasjonsstøy og/eller varme har jeg en fin og billig løsning, bruk fire strips og heng harddisken under 3,5" brønnen.... Da henger harddisken fritt, ingen vibrasjoner og masse kjøling fra frontvifta... God knall :)

Borr bare to hull i hvert av stripsene og skru dem fast i henholdsvis 3,5" brønn skruehull og harddisken...

Selvsagt ser det litt rotete ut med en IDE disk hengende å slenge under 3,5" brønna, men who cares så lenge det er støyfritt....

Pluss - genialt for dem som vil ha inn en tredje disk i et standard midi tower....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...