ATWindsor Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vet dette er kategorien lyd, men trenger config tips både til lyd og bilde. Hva slags lydinnstillinger er bra, og hva slags bildeinnstillinger er bra? bruker tv-ut, fant ut at "add noise" faktisk økte billedkvalitet(!), da jeg fikk mye mindre artifakts, og fargefeil på store ensfargede flater, og på den lave tv-oppløsninga syntes ikke søyen så godt, men er det noen som har noen andre tips å komme med? Er veldig mange innstillinger der, så en liten peker hadde vært fint (prøvde google, men fant liksom ikke noe så veldig spennede). AtW Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bruker selv ac3filter eller intervideo sine audiocodec istedenfor ffdshow sitt. Men bruker ffdshow til bilde. Man kan jo tweake med dette programmet til krampa tar deg! Bruker selv htpc med projektor så det blir kanskje litt annerledes enn på en tv, men jeg kan jo dele mine innstillinger. Resize: Setter her native oppløsning på projektoren(tv er 640*480?), og bruker lanczos, med croma og luma sharpen. På denne måten lar jeg cpu resize og ikke skjermkortet. Gir bedre bilde. Picture properties: Gamma correction 1,1 Levels: Output: 10 Blur & NR: Bruker soften og gradual denoise. Rekkefølgen på disse spiller også inn. Men dette krever mer cpu en jeg har for øyeblikket. Sprøs om det blir en athlon 64 etterhvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå