Gå til innhold

Hvordan partisjonere/formatere ny HD?

Anbefalte innlegg

Hola!

Kjøpte nettopp en 80GB hd for en kompis, og skal installere den for han i maskinen hans imorgen. Fikk nettopp vite at han har Win98 installert på den maskinen, og det ga meg et tankekors.....

Hvordan er framgangsmåten for å få partisjonert/formatert den nye disken med win98?? Har helt glemt det :blush::blush::blush:

I XP pleier jeg alltid å kjøre Disk Management, men jeg mener å huske at i Win98 var prosedyren litt annerledes....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.. takk for svar... men jeg fikk overtalt han til at jeg la inn xp... så da blir ting litt enklere ;)

forresten; han har en disk fra før av, og den bruker han en gammel IDE-kabel... vil det ha noe å si at jeg henger den nye 80GB'ern på den også? Eller bør jeg bruke en ny IDE-kabel..... Da mener jeg om det vil funke eller ikke... ikke at det kan gå treigere osv...

Lenke til kommentar
forresten; han har en disk fra før av, og den bruker han en gammel IDE-kabel... vil det ha noe å si at jeg henger den nye 80GB'ern på den også? Eller bør jeg bruke en ny IDE-kabel..... Da mener jeg om det vil funke eller ikke... ikke at det kan gå treigere osv... ?

så lenge master er på den svarte delen som er markert master.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...