Anders20 Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei! Skal ha meg nytt TV nå & trenger litt hjelp. TV skal kobles til mitt kommende data skjermkort slik at jeg kan se filmer fra maskina på TV'n. Det jeg da lurer på er hvilke TV innganger jeg trenger ? Jeg er ikke interesert i hvilket TV du anbefaler osv, kun hvilke porter/innganger en tv trenger for å få best ytelse og i det hele tatt for å ha flest mulig alternativer. Kun seriøse svar fra folk som har litt peil på dette takk! Mvh Anders Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hvis du har s-video ut av skjermkortet ditt bør du skaffe deg en tv som støtter s-video. Ellers så kan du bruke komposite. S-video pluggen ser ut som en ps2 (mus/tastatur) kontakt, mens komposite kontakten ser ut som en phono kontakt, sånn som man bruker på stereoanlegg. De fleste tv'er har kompositeinngang i front eller bak, sammen med høyre og venstre lydinngang. Ellers så har du kankskje en video som du kan koble via. En tv kan støtte s-video på to forskjellige måter. Den ene er at du har en egen s-video inngang, som er lik den du har på skjermkortet ditt, den andre er at den støtter s-video igjennom scart. Da kjøper du bare en liten adapter, en som har s-video (typisk også phono innganger også) i den ene enden, og en scart kontakt i andre enden Spør de du skal kjøpe tv'en av. Det er nemlig langt fra alle tv'er som støtter s-video igjennom scart, og hvis den ikke gjør det, blir bildet svart/hvitt... Husk at lyd må kjøres separat ut fra pc'en uansett om du bruker komposite, eller s-video... S-video er utrolig mye bedre (syns jeg) og jeg er overbevist om at du bør gå for det hvis du kan... Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Takk for et seriøst svar! Nå fikk jeg i bunn & grunn svar på alt det jeg trengte:) Hvis det er noe annet du kommer på som jeg burde vite så skrik ut for det blir en liten stund til før jeg kjøper TV. Takk igjen! Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Dette TV så ikke så dumt ut: http://www.elkjop.no/CE14052.html Det er Elkjøp men sånn er det når man har minimalt med penger. _________________ AMD Athlon XP1800+ 512 DDR RAM Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort IN-Win S506 300W Kabinett Thermaltake Silent Viking <21db [ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-13 13:21 ] Lenke til kommentar
Akke Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 LS35 er en bra TV. Veldig stor i forhold til mange andre 29" men bra og med flat skjerm :smile: Alle sony TV'r er jo store og tunge. Skal du se film på TV'n, og det skal du jo, burde du seriøst vurdere en widescreen TV. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte det. Finlux har faktisk noen bra og billige 32" WS TV'r for tia. Husk at det er ganske stor forskjell på 100Hz og 50Hz TV i den størrelsen. Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Du har helt rett i at Widescreen er det beste til film!=) Men ettersom jeg ikke har så mye cash for tiden så får vi se hva det blir. Sony tv er muligens tunge ja men man vet ihvertfall at man får kvalitet igjen for pengene!=) Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Denne TV ble kåret til årets TV av Lyd og bilde. Den har t.o.m VGA kontakt. http://www.elkjop.no/CE14723.html Lenke til kommentar
Akke Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 13:44, Anders20 skrev:Du har helt rett i at Widescreen er det beste til film!=)Men ettersom jeg ikke har så mye cash for tiden så får vi se hva det blir. Sony tv er muligens tunge ja men man vet ihvertfall at man får kvalitet igjen for pengene!=) På Elnor, i oslo, har dem KV32-LS35 til 9500,- spenn :smile: (32" Widescreen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå