mbst Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Skal kjøpe meg nye, større harddisker som skal erstatte noen eldre disker. Ønsker å overføre dataene som ligger på de gamle diskene til de nye. Diskene er som sagt ikke like store som de gamle. Blant diskene som skal erstattes, er den som inneholder C-partisjonen hvor OS'et mitt ligger (Windows XP). Jeg lurer på hvordan jeg på sikrest vis får overført dataene. Regner med at det er svært lite sannsynlig at man bare kan kopiere Windows-partisjonen fra disk til disk manuelt. Vil programmer som DriveImage kunne hjelpe meg? Tenker spesielt på OS-partisjonen. Er slik flytting av OS'et forbundet med problemer, eller regnes det som helt "fail safe"? Noen med erfaringer? Etter overføringen skal jeg ha samme partisjoner på "samme" disker som før, bare større. Eller, dvs, OS-partisjonen skal forbli som den er nå, nemlig på rundt 30 GB. (Formatering og reinstallasjon har jeg ikke tid eller lyst til å gjennomføre.) Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det skal gå greit det. Bruker driveimage selv og det funker som bare det. Nå har jeg ikke flyttet os'et over til en annen disk, men jeg har brukt driveimage til å "refreshe" windows. Går ut i fra at det blir det samme. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ok, takk for svar. Om andre også har innspill, er jeg takknemlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå