Gå til innhold

Hastighet/volt på ram.

SupremeX

Anbefalte innlegg

Kjører mine TwinMOS 2x 256 mb m/Winbond på 225 MHz, eller 1:1. Det jeg lurer på er om de tar skade av det i lengden? Og dere som har disse brikkene, hvilken voltstyrke bruker dere? Jeg bruker 2.75 volt. Kan jeg øke stabiliteten hvis jeg for eksempel setter fsb til 235 MHz ved å sette volt enda høyere?

Hvis jeg har setter fsb høyere enn 225 MHz, så klarer ikke maskinen å kjøre 3DMark. Den restarter bare, eller det kommer blåskjerm med: Dumper fysisk minne.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å gi et generelt svar på det. Det spørs litt hva slags chips som står på minnebrikkene dine blandt annet. Er det BH-5 så burde mulighetene være tilstede for økt stabilitet ved å sette spenningen oppover til 2.9 f.eks. Dersom det er CH-5 kan det hende at du uansett møter veggen rundt 225mhz. Twinmos på 225mhz med 2.75v spenning kan gå i årevis før de evt skulle knekke sammen. Oppover mot 3v blir det mere nervepirrende.

Har du prøvd først å sette opp timingene til ca et kvarter ( 3-4-4-11 ) og så prøvd videre på minnehastigheten?

Ellers så er det jo det gyldne "prøv og du vil se" svaret som alltid funker på overklokkingsspørsmål :)

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...