SupremeX Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Kjører mine TwinMOS 2x 256 mb m/Winbond på 225 MHz, eller 1:1. Det jeg lurer på er om de tar skade av det i lengden? Og dere som har disse brikkene, hvilken voltstyrke bruker dere? Jeg bruker 2.75 volt. Kan jeg øke stabiliteten hvis jeg for eksempel setter fsb til 235 MHz ved å sette volt enda høyere? Hvis jeg har setter fsb høyere enn 225 MHz, så klarer ikke maskinen å kjøre 3DMark. Den restarter bare, eller det kommer blåskjerm med: Dumper fysisk minne. Endret 27. januar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vanskelig å gi et generelt svar på det. Det spørs litt hva slags chips som står på minnebrikkene dine blandt annet. Er det BH-5 så burde mulighetene være tilstede for økt stabilitet ved å sette spenningen oppover til 2.9 f.eks. Dersom det er CH-5 kan det hende at du uansett møter veggen rundt 225mhz. Twinmos på 225mhz med 2.75v spenning kan gå i årevis før de evt skulle knekke sammen. Oppover mot 3v blir det mere nervepirrende. Har du prøvd først å sette opp timingene til ca et kvarter ( 3-4-4-11 ) og så prøvd videre på minnehastigheten? Ellers så er det jo det gyldne "prøv og du vil se" svaret som alltid funker på overklokkingsspørsmål DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå