Star Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har nettopp kjøpt en seagate barracuda 120 sata disk på anbefaling fra dere andre forumbrukere. Disken bråker ganske høylytt. Normalt? Kabinettet er av typen Centurion fra coolermaster. Greit og tett, men jeg hører ganske mye "knaking" når den jobber.. Litt ved normal, ved benchmark, virus sjekk etc. bråker den rimelig mye.. Skal det være slik? Alle WDC diskene mine er lydløse.. trodde seagate var enda bedre på lyd?? star* Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 strekk strikker rundt disken og monter den i en 5.25" port, da henger den i strikken og er ikke i kontakt med kabinettet, "knakelydene" får da ikke så mye resonans i kabinettet Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Har nettopp kjøpt en seagate barracuda 120 sata disk på anbefaling fra dere andre forumbrukere. Disken bråker ganske høylytt. Normalt? Kabinettet er av typen Centurion fra coolermaster. Greit og tett, men jeg hører ganske mye "knaking" når den jobber.. Litt ved normal, ved benchmark, virus sjekk etc. bråker den rimelig mye.. Skal det være slik? Alle WDC diskene mine er lydløse.. trodde seagate var enda bedre på lyd?? star* Jeg er vel egentlig enig med deg. Ble en tanke skuffet selv. Jeg har en 160 Mb S-ata disk, og ved siden av at den knaker og bråker når den skriver/leser, så har den en høyfrekvent summing som kan virke irriterende om man ønkser en stillegående maskin i utgangspunktet. Nå har jeg min montert i en 3,5" brønn, så det vil nok hjelpe om jeg monterer den på en annan måte senere. Jeg har også en Maxtor disk på 80 Gb, og den var ennå langt værre. Lenke til kommentar
Star Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 litt irriterendes... kjenner et par som har kjøpt wdc disker istedet, burde nok kanskje holdt meg til dem, for dem bråker lite og ingenting.. Ble litt skuffet nå rett og slett.... star* Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hmm kanskje jeg skal bytte til western digital da, har bestilt seagate etter anbefaling her fra. stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Morph3us Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har selv en 160gb S-ata...har satt den i en Sumbeam HD silencer, en slik med strikk rundt...hører at den jobber ja, men har heldigvis sluppet unna den høyfrekvente lyden, hører at flere har hatt problemer med den...kanskje du kan få sendt den inn og eventuellt få en ny? Vet av en fyr som driver datafirma og han har sendt tilbake 7-8 stk av Seagate S-ata.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Kjøpte også en Seagate 160gb S-ata, da jeg har har hørt at den skal være så stille. Den er jo faktisk svært stille, så lenge den ikke jobber mye. Men når den jobber mye, knatrer den ganske bra. Er ikke så høyt, men blir litt plagsomt i lengden. Har klippet opp en sykkelslange, som jeg har lagt langs sidene av HD. Hjalp litt, men hører ennå knatringen godt. Er ikke plaget med noen høyfrekvente lyder av noen slag, heldigvis. Endret 30. januar 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå