slimboy Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har lite kjennskap til Rambus minne, da prisen er litt stiv. Men fikk en henvendelse fra enn venn: Mer Ram Problemet er bare at han hadde hørt at de måtte settes inn parvis, sånn det var med Edo Ram en gang i tiden, og jeg vet ikke? Må de settes inn parvis med like moduler.? Vet dessverre ikke noe info om HK, bare at det er Intel Chipset, og det kom vel ikke som noen bombe. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Men du er sikker på at hovedkortet ditt støtter RD-RAM eller? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Problemet er at det ikke er mitt hovedkort. Men jeg fikk en av brikkene som satt i, og Ja, det var et Rambus kort. Må de settes parvis? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvis du står med en brikke i hånda nå så kan du vel egentlig sjekke dette selv? Og, (litt usikker) jeg tror ikke de må settes parvis. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Hvis du står med en brikke i hånda nå så kan du vel egentlig sjekke dette selv?Og, (litt usikker) jeg tror ikke de må settes parvis. En brikka ja, men ikke resten av komponentene, de sitter inne i kabinettet sitt , hos han som eier det, og han kommer igjen til søndag. Prøver igjen, må Rambus settes inn parvis? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Prøver igjen, må Rambus settes inn parvis? De måtte ihvertfall det når jeg kjøpte for et par år siden, tviler på at det har endret seg. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Prøver igjen, må Rambus settes inn parvis? De måtte ihvertfall det når jeg kjøpte for et par år siden, tviler på at det har endret seg. Var det jeg var redd for. Og utstyret er visst ca 2 år gammelt. Vel da blir det dyrt. Lenke til kommentar
enl Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Blir litt dyrt ja RDRAM hos MPX Jepp, de må settes inn parvis, siden de er 16bit, og minnebussen er 32bit. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) rdram er dessverre døende... ikke kjøp dem fra nettbutikk men se litt på bruktmarked osv, der kan man få dem litt billigere de må settes inn parvis som tilsier at begge brikkenen på være på samme størrelse (mb) dum som jeg var så kjøpte jeg i maskin med rdram... da det var så bra osv... et halvt år senere blomstret ddr-ram for fullt... "nei nå sitter jeg her og pc-angrar" ... Endret 28. januar 2004 av texaco Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 RD Ram må kjøres parvis. Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hva slags brikkesett fra Intel har du? Enten så er det i850 eller i850E? Begge støtter PC800 RD RAM, og de må settes inn i par. F.eks. hvis du skal ha 512 RD RAM da får du 2 identiske 256 ram brikker som må settes i 2 ram slotter på HK'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå