Gå til innhold

Få opp "index of..." sak på hosten

Anbefalte innlegg

Hvordan får man satt opp sånn at man kan komme inn på mapper, slik som en del folk har... jeg mener sånn at det står "index of/..." øverst, og at man se filene som ligger der... er det forskjellige måter å fikse dette på fra host til host, eller er det en vanlig måte å gjøre det på på alle?

Hvis dere i det hele tatt skjønner hva jeg mener, så hadde jeg satt pris på om dere kunne vært så snille å forklart meg det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. men hva om jeg allerede har en side på den hosten? hadde liksom hatt lyst til å hade det som Serqevx har det... han har en side som ligger som selve hovedgreia, også har masse undermapper!

Det er vel bare å lage en ny mappe (katalog) hvor du ikke har noen index fil i html.

EDIT: Husk CHMOD: 777 på mappa

Endret av EspenDL
Lenke til kommentar

Er mulig det er noe webserver oppsett, slik som .htaccess, om man må sette en regel om du kan vise index til en mappe. Aldri sett på det, men vet det skal gå, og mener det skal gå bare ved å laste opp en .htaccess fil med riktig oppsett.

Lenke til kommentar

Du kan alltid lage nye mapper, og da kommer det enten opp innholdet i mappen, index-filen eller så får du beskjed om at "folder listing is not allowed/you have not access to this page"

Så det eneste problemet er hvis hosten din, som b-one, tror jeg, sperrer for mappevisning.

Lenke til kommentar
jaja, hosten støtter ikke FTP upload da... så jeg har et lite problem der... men jeg har en annen host også, som jeg tror jeg skal bruke i stedet.. så får jeg se hva som står i ftp'en der...

Støtter ikke FTP upload? Hva gjør du for å laste opp saker, da?

Og husk! Aldri store bokstaver og aldri mellomnavn i fil- og mappenavn på verdveven! Det er regel numero one!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...