Jesper Karsrud Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvordan får man satt opp sånn at man kan komme inn på mapper, slik som en del folk har... jeg mener sånn at det står "index of/..." øverst, og at man se filene som ligger der... er det forskjellige måter å fikse dette på fra host til host, eller er det en vanlig måte å gjøre det på på alle? Hvis dere i det hele tatt skjønner hva jeg mener, så hadde jeg satt pris på om dere kunne vært så snille å forklart meg det Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Fjern eller rename evt. index.html/php/asp-filer så er saken i boks Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Ok. men hva om jeg allerede har en side på den hosten? hadde liksom hatt lyst til å hade det som Serqevx har det... han har en side som ligger som selve hovedgreia, også har masse undermapper! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 spør i PHP delen på forumet... eller søk etter en tutorial... jeg vet det kan gjøres med PHP Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hvis du renamer index.html/php/asp filen og ikke har noen filer som begynner på "index" i mappen du vil se som "index of..." skal det funke fint. vet ikke helt om jeg fikk tak i det siste spørmålet ditt. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Ok. men hva om jeg allerede har en side på den hosten? hadde liksom hatt lyst til å hade det som Serqevx har det... han har en side som ligger som selve hovedgreia, også har masse undermapper! Det er vel bare å lage en ny mappe (katalog) hvor du ikke har noen index fil i html. EDIT: Husk CHMOD: 777 på mappa Endret 27. januar 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 CHMOD: 777 som navn i mappen? det funker liksom ikke å bare lage ny mappe, for da kommer det 404 hvis jeg prøver å gå inn på mappa Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Er mulig det er noe webserver oppsett, slik som .htaccess, om man må sette en regel om du kan vise index til en mappe. Aldri sett på det, men vet det skal gå, og mener det skal gå bare ved å laste opp en .htaccess fil med riktig oppsett. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Ok... jeg kan jo sende mail til kundestøtte på hosten og spørre da... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 CHMOD betyr å sette rettigheter for brukerne... Linux/unix kommando Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du kan alltid lage nye mapper, og da kommer det enten opp innholdet i mappen, index-filen eller så får du beskjed om at "folder listing is not allowed/you have not access to this page" Så det eneste problemet er hvis hosten din, som b-one, tror jeg, sperrer for mappevisning. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Altså, jeg har lagd en mappe til PixelArt'en min... men hvis jeg prøver å gå direkte inn på mappen etterpå får jeg opp 404... se selv: Link Edit: la ved link Endret 28. januar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Merkelignok så er url'en din feil, den % skal komme før og ikke etter 20, så det skulle sett ut slik http://aa.1asphost.com/Jibril/Pixel%20Art/ Endret 28. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 dessuten ungå mellomrom på mappe og fil navn på web.... hvordan ftp program bruker du? De fleste kan du bare høyre klikke på mappa så kommer det opp et valg Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 jaja, hosten støtter ikke FTP upload da... så jeg har et lite problem der... men jeg har en annen host også, som jeg tror jeg skal bruke i stedet.. så får jeg se hva som står i ftp'en der... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jaja, hosten støtter ikke FTP upload da... så jeg har et lite problem der... men jeg har en annen host også, som jeg tror jeg skal bruke i stedet.. så får jeg se hva som står i ftp'en der... Støtter ikke ftp ? det for noe tull a... ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jaja, hosten støtter ikke FTP upload da... så jeg har et lite problem der... men jeg har en annen host også, som jeg tror jeg skal bruke i stedet.. så får jeg se hva som står i ftp'en der... Støtter ikke FTP upload? Hva gjør du for å laste opp saker, da? Og husk! Aldri store bokstaver og aldri mellomnavn i fil- og mappenavn på verdveven! Det er regel numero one! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Det er en filemanager der... er tungvint som bare f, men det er det som fungerer. Får se om jeg kommer på hva den andre hosten var og heller legge det ut der.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Du må mest sansynlig lage en .htaccess fil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå