martin_meling Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Bruker tv-ut på bærbar en eller annen spesiell plugg? Fulgte ikke plugg med maskinen, men har liggende flere plugger fra forskjellige skjermkort. Skal den bærbare ha en spesiell plugg? Er det evt noe som må aktiviseres i bios? Når jeg kobler en av de pluggene jeg har liggende til, så skjer det "ingen ting", tv-en kommer ikke opp som et alternativ i "Displays"... Lenke til kommentar
oyhaal Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hva slags maskin har du? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 HP 4424ea Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ifølge tekniske data er det en vanlig s-videoutgang. Har du prøvd denne prosedyren? - Slå av PC - Koble en vanlig s-videokabel fra PC til TV. - Sett TV på riktig AV-inngang. - Slå på PC-en. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Har ikke peiling på navnet på kabler, har prøvd med den type kabel som følger med til skjermkort... Med andre ord er det en liten kabelstump med 8 pinner i den ene enden, & i den andre enden kobles en "vanlig" "lydkabel" - den typen som f.eks brukes mellom cd-spiller og forsterker... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 En s-videoplugg har fire pinner og ligner veldig på pluggene til mus og tastatur. Fant ingen bedre illustrasjoner enn dette i farta: Så spørs det jo hva slags TV du har, og hvilke innganger den har... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvis du ikke har s-video inngang til din tv så kjøp en plugg som lar deg koble til på tv`n via den pluggen. Altså en scart plugg. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Merkelig, det funker med en slik kabel som Mr D nevner, men det skal vel egentlig funke med en "vanlig" tv-ut kabel?? Tenker på den lille stumpen som følger med til det meste av skjermkort... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvis du ikke har s-video inngang til din tv så kjøp en plugg som lar deg koble til på tv`n via den pluggen. Altså en scart plugg.Ikke scart-plugg, men scart-overgang (adapter). Men da må scartkontakten i TV støtte s-video, eller så blir det (som for altfor mange her på forumet) med svart/hvitt bilde. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Tv-en her hjemme har s-video, men jeg skal ut å reise en stund og er noe usikker på hva jeg støter på "der ute" så det hadde vært gøy å ha alle muligheter... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Og er ikke den adapteren en plugg da? Jo, og da sier vi scart plugg så folk skjønner bedre. Endret 27. januar 2004 av MrBlueJack Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Merkelig, det funker med en slik kabel som Mr D nevner, men det skal vel egentlig funke med en "vanlig" tv-ut kabel?? Tenker på den lille stumpen som følger med til det meste av skjermkort... Det skal jo funke med en s-videokabel. Det er jo det som er standaren! Det finnes ikke noen "vanlig" tv-ut kabel. Det er forskjellig hva som er bundlet med kortene. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Og er ikke den adapteren en plugg da? Jo, og da sier vi scart plugg så folk skjønner bedre. Dette forvirrer....En adapter har vanligvis en kontakt på den ene siden og en annen plugg på andre siden. En plugg sitter på en kabel. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det forvirrer kanskje deg, men husk at adapter kan også forvirre folk. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Tv-en her hjemme har s-video, men jeg skal ut å reise en stund og er noe usikker på hva jeg støter på "der ute" så det hadde vært gøy å ha alle muligheter... Er ikke alle som har s-video inngang så jeg foreslår at du kjøper deg en plugg/adapter så du har alle muligheter åpne. Koster ikke mye heller. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det forvirrer kanskje deg, men husk at adapter kan også forvirre folk. Da kan vi bruke det gode gamle uttrykket overgang. Det må vel være dekkende. En dag du har tid, kan du gå innom en butikk og be om en plugg og se hva du får... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ja det kan jeg jo. Men jeg går ikke inn og bare sier at jeg skal ha en plugg. Jeg forklarer jo såklart hva jeg vil ha. Da sier jeg at jeg vil ha en plugg som jeg kobler til en s-video kabel så jeg kan koble den til en tv som ikke har s-video inngang. Jeg tror nok de forstår da. Kan da ikke være så vanskelig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Tv-en her hjemme har s-video, men jeg skal ut å reise en stund og er noe usikker på hva jeg støter på "der ute" så det hadde vært gøy å ha alle muligheter... Da kjøper du en slik så er du dekket i de fleste tilfeller. Og kjøper du en sånn i tillegg, er du helgardert. God tur. Edit: Og så trenger du jo en lydkabel, men det har du vel fra før... Endret 27. januar 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Ja det kan jeg jo. Men jeg går ikke inn og bare sier at jeg skal ha en plugg. Jeg forklarer jo såklart hva jeg vil ha. Da sier jeg at jeg vil ha en plugg som jeg kobler til en s-video kabel så jeg kan koble den til en tv som ikke har s-video inngang. Jeg tror nok de forstår da. Kan da ikke være så vanskelig. Det går sikker greit (hadde du spurt etter en overgang fra s-video til scart hadde det gått fortere). Men du hadde kanskje fått svart/hvitt bilde.... Edit: En sammenligning: Det blir som å be om vann med bobler når du skal ha Farris Endret 27. januar 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hehe... Jeg er ganske sikker på at det er folk som spør på den måten. Og det er også ganske sikkert at folk spør etter vann med bobler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå