Gå til innhold

Ustabil Pc

TAS

Anbefalte innlegg

For å kunne endre FSB på det kortet må du skru av AI overklocking, altså fra "Automatic" eller noe i den duren og over til "Manual". Da kan du stille det meste selv. Altså: Skru av automatikken. Har akkurat samme kortet selv på jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tas: Kan du forklare meg litt hvordan du har satt opp diskene, cd, dvd og hva du har satt i pci slotene.

Om du får installert windows på din nye disk.

har to stk disker.sitter som master å slave.den windows er på er master.vanlig ata 133.

har 2 stk drives.dvdr og cdr. Ene sitter som master andre som slave.

angånde pci slotter bruker jeg ingen har alt onboard.

har ikke noe problemer med å få installert windows på HD

Lenke til kommentar
For å kunne endre FSB på det kortet må du skru av AI overklocking, altså fra "Automatic" eller noe i den duren og over til "Manual". Da kan du stille det meste selv. Altså: Skru av automatikken. Har akkurat samme kortet selv på jobben.

Den står på standar

Lenke til kommentar

Den står på standar

satte til manual,da står den på 200

Lenke til kommentar

Den står på standar

Selv om den står på manuel,får jeg ikke forandret fsb.har valid input value 100-400.

Lenke til kommentar

Den står på standar

Selv om den står på manuel,får jeg ikke forandret fsb.har valid input value 100-400.

funnet ut åssen man stiller.men hvor mys skal den stå på?

Lenke til kommentar
Tas: Ok. Så ut til å være kobblet riktig, det problemet ute av bilde. Men har du oppdatert alle driverne, spesielt sp1 og brikkesettet, netverk, windows, osv.

Men du svarte ikke på om du hadde skrudd av auto restart, skruer du den av kan du se feil meldingene.

Da kan vi hjelpe deg bedre.

har funnet noe som jeg tror er feilmelding:Minidump\Mini012704-03.dmp

Lenke til kommentar
Tas: Ok. Så ut til å være kobblet riktig, det problemet ute av bilde. Men har du oppdatert alle driverne, spesielt sp1 og brikkesettet, netverk, windows, osv.

Men du svarte ikke på om du hadde skrudd av auto restart, skruer du den av kan du se feil meldingene.

Da kan vi hjelpe deg bedre.

har funnet noe som jeg tror er feilmelding:Minidump\Mini012704-03.dmp

Hvor skrur man av auto restart. :blush:

Lenke til kommentar
Tas: Det er bare en del av feilmeldingen, har hatt problemer selv med min nye pc. Problemet var minnet i dual ddr, men si singel var de ok.

Prøvd mem86 http://www.memtest86.com kjør den i 12-24 timer.

Ps: Ikke guote deg selv :p

Har også lånt rammen av brodern.Kingston KVR400x64c25/512 Pc3200.som det står i manualen til HK att Asus har testet den type ram på HK.Akkurat de samme feilene.Rammen kan det jo ikke være da?

Lenke til kommentar
Her er ett eksempel på en stop melding: Stop: 000000d1 (BAD0B0B8, 00000002, 00000000, BFF12392). Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal.

***Address BFF12392 base at BFF10000, Datestamp 3CCDEC2C - Teefer.sys. ...

Start - control panel - system - advanced - startup and recovery.

vet ikke om dett hjelper.

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF87F34B BCP3 : F43CA224

BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini012704-03.dmp

C:\DOCUME~1\Stig\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...