TAS Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hjelp: Har bygd meg pc,har litt problemer med stabilitet.problemet oppstår når maskin startes.Da blunker blåskjerm,og maskin restarter.Maskin restarter også når det installeres eller startes program på maskin.Cpu (2.8ghz p4 800bus) sittet på to HK.Først ett Asus p4-800S,og maskin var like ustabil.Kjøpte nytt HK ett Asus P4P-800 deluxe+nytt minne(anbefalt av komlett)+nye HD`er+Antec Psu.Men fortsatt samme feilene.Har også disablet alt av onboard på HK,byttet Bios,som dere ser så har jeg snart byttet hele maskin,utenom Cpu.Begynner å få mistanke til denne.Trenger sårt hjelp da jeg er tom for ideer. På forhånd Takk Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Høres VELDIG ut som om prosessoren har fått seg en trøkk... Hvor kraftig PSU har du? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Høres VELDIG ut som om prosessoren har fått seg en trøkk...Hvor kraftig PSU har du? 550W Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Må dessverre stille deg spørsmålet, selv om det kan virke banalt.....; Du kan (altså knowhow) å stille/endre innstillingene i BIOS? Antar at du kan, i og med at du sier at du også har byttet BIOS........ Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Må dessverre stille deg spørsmålet, selv om det kan virke banalt.....;Du kan (altså knowhow) å stille/endre innstillingene i BIOS? Antar at du kan, i og med at du sier at du også har byttet BIOS........ Har forandret Agp adapture size.får ikke satt ned til agp 4 fordi HK er låst i 8. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Må tillføye att Maskinen er Aldrig prøvd klokket. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har du innstillingene for FSB/Multiplier korrekt..? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 skal ikke nye hk være bakover kompitable med hensyn til agp? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 skal ikke nye hk være bakover kompitable med hensyn til agp? Jo da men det er automatisk. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Har du innstillingene for FSB/Multiplier korrekt..? finner ikke der du kan stille det,mulig det detekterer det selv. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 skal ikke nye hk være bakover kompitable med hensyn til agp? Jo da men det er automatisk. Grafikk kortet er ett Asus Gforce FX 5900 Ultra Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) finner ikke der du kan stille det,mulig det detekterer det selv. Ja, på Intel- systemer gjør det som regel det.............måtte bare sjekke - for hvis FSB'n din står "for høyt", kan det hende at du ikke får bootet.......eller du får en skikkelig ustabil maskin...men da skal du som regel få varmeproblemer også.... Endret 27. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 finner ikke der du kan stille det,mulig det detekterer det selv. Ja, på Intel- systemer gjør det som regel det.............måtte bare sjekke - for hvis FSB'n din står "for høyt", kan det hende at du ikke får bootet.......eller du får en skikkelig ustabil maskin...men da skal du som regel få varmeproblemer også.... Som sagt så finner jeg ikke (er det ikke noe sted) der jeg kan stille FSB`en,tempen er helt normal ligger på 44 grader.Varme er det nok ikke ettersom maskin restarter seg også under førstegang oppstart. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Da er det ikke lett å si, men siden den eneste tingen du ikke har sjekket ut er strømforsyningen, så blir jeg vel ikke mye forundret om det er den...... Kan du ikke tjuvlåne en PSU fra en kompis, slik at du får prøvd det også - før du gjør noe annet desperat...........:-) Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Da er det ikke lett å si, men siden den eneste tingen du ikke har sjekket ut er strømforsyningen, så blir jeg vel ikke mye forundret om det er den......Kan du ikke tjuvlåne en PSU fra en kompis, slik at du får prøvd det også - før du gjør noe annet desperat...........:-) Jeg hadde ett annet Psu før,kjøpte ett nytt.(Antec).Hjalp lite. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Da spørs det om ikke "Axentrix" ovenfor her får rett........... Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Da spørs det om ikke "Axentrix" ovenfor her får rett........... Har vært i kontakt med MPX(der jeg kjøpte cpu`en) de var villig til å sjekke den,men hvis de ikke finner noe feil på den retunerer de den til meg,å da er jeg like langt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Må dessverre stille deg spørsmålet, selv om det kan virke banalt.....;Du kan (altså knowhow) å stille/endre innstillingene i BIOS? Antar at du kan, i og med at du sier at du også har byttet BIOS........ Har forandret Agp adapture size.får ikke satt ned til agp 4 fordi HK er låst i 8. Har ett forslag, cleare cmos, så bruker du standar bios instillingene som de annbefaler i brukermanualen. Om du da får til pc'en din kan du begynne å leke/prøve/feile med bios instillingene. Cpu'ene er svært skjeldne defekt fra produsentene, dessverre kan eg ikke si det samme om ram produsentene. Måtte bare spørre, alt er korrekt montert, ram'en skal vere singel, eller dual ddr? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Må dessverre stille deg spørsmålet, selv om det kan virke banalt.....;Du kan (altså knowhow) å stille/endre innstillingene i BIOS? Antar at du kan, i og med at du sier at du også har byttet BIOS........ Har forandret Agp adapture size.får ikke satt ned til agp 4 fordi HK er låst i 8. Har ett forslag, cleare cmos, så bruker du standar bios instillingene som de annbefaler i brukermanualen. Om du da får til pc'en din kan du begynne å leke/prøve/feile med bios instillingene. Cpu'ene er svært skjeldne defekt fra produsentene, dessverre kan eg ikke si det samme om ram produsentene. Måtte bare spørre, alt er korrekt montert, ram'en skal vere singel, eller dual ddr? Har allerede forsøkt å sette Bios i default.har også prøvd forskjellige Bios versoner. Rammen var standar pc2700.kjøpte nye Corsair dual side 2x256 XMS pc 3200.(anbefalt av komplett) Lenke til kommentar
TAS Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Må dessverre stille deg spørsmålet, selv om det kan virke banalt.....;Du kan (altså knowhow) å stille/endre innstillingene i BIOS? Antar at du kan, i og med at du sier at du også har byttet BIOS........ Har forandret Agp adapture size.får ikke satt ned til agp 4 fordi HK er låst i 8. Har ett forslag, cleare cmos, så bruker du standar bios instillingene som de annbefaler i brukermanualen. Om du da får til pc'en din kan du begynne å leke/prøve/feile med bios instillingene. Cpu'ene er svært skjeldne defekt fra produsentene, dessverre kan eg ikke si det samme om ram produsentene. Måtte bare spørre, alt er korrekt montert, ram'en skal vere singel, eller dual ddr? Har allerede forsøkt å sette Bios i default.har også prøvd forskjellige Bios versoner. Rammen var standar pc2700.kjøpte nye Corsair dual side 2x256 XMS pc 3200.(anbefalt av komplett) HK støtter begge deler (single or dual) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå