Gå til innhold

TheInq tester 3.2C mot 3.2E

b0nna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. dette så ikke bra ut. Testen er vel "så som så" med få tester osv. Derfor ville jeg ikke lagt for mye vekt på den. Vi kommer forøvrig med en test av Prescott 3.4 på lanseringsdagen.

Husk også at SSE3 vil kunne påvirke en del når optimaliseringer for det kommer.

Lenke til kommentar

Det var vel ikke forventet noen radikal ytelsesforskjell heller,iallefall var det slik jeg forstod det. Men regner med det blir litt større forskjell når alt er optimalisert , men for meg blir det som er inntrsangt om hvordan den klokker. Til std bruk vil du uansett ikke merke forskjell.

Lenke til kommentar
C står for 800 fsb og E står for ekstrem edition sant?

eller tar jeg feil?

eller kan E står får Presscot?

P4-C står for Pentium 4 C-stepping. Dette er den utgaven av Nortwoodkjerna med 800FSB og HyperThreading skrudd på.

P4-E vil være den nye Prescott-kjerna

P4-EE er Extreme Edition / Emergency Edition / <ditt ord med E her> Edition

Lenke til kommentar

E står for prescott ja, ellers hadde det vært EE :)

og det har jo vært kjent i lengre tid at Prescott kanskje ville være treigere enn P4 Klokke for klokke, så ett så forbanna stort sjokk burde det ikke være.

fordelen med Prescott blir jo skalering til høyere klokkehastigheter

Vi hadde jo akkurat samme situasjon med P4 og P3 ved samme klokkefrekvens...

Lenke til kommentar

Selv om jeg er en AMD tilhenger,så syns jeg dere er fryktelig negative mot intel nå,må jo gi systemenet litt tid da.

Vist dere bruker AMD sitt hopp fra 32 til 64 bits cpu som ytelses referanse (økning fra før til nå) så blir det jo litt feil.Prescott er jo ingen revlusjon i seg selv,nå har jeg ikke så veldig peiling på intel,men det er ivertfall det det jeg har lest.

En kan vell si at i starten bør prescott yte likt eller litt bedre en Northwood på samme klokkefrekvens, man lager vell disse på samme klokkefrekvens pga at northwood skal fases ut,slik at mann slipper å forholde seg til to ulike prossesor typer.Poenget er jo at man kan nå mye høyere klokke frekvens med prescott,og ta helle sulamitten opp et hakk på stigen,og en plass må man jo starte,så det kommer nok.Samtidig er jo testene små og någså ufulstendige,selv om de gir en god peke pinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...