mohseni Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hey :smile: Jeg har et tvkort som det følger med et fjærnkontroll ( IR ) , og jeg hadde et spm. finnes d no slags software som gjør at jeg kan "styre" pc-en min med den ? ( altså spille winamp, divx, DVD, kanskje slå av pc-en osv )? TV kortet som jeg har er ikke av det beste merket, men tror ikke d skal ha så mye å si ( TV utstyret er av merket MediaForte ). Håper noen kan komme med noen brae tips :razz: på forhånd takk :wink: Lenke til kommentar
Akke Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Det finnes et program som heter Girder fra http://www.girder.nl. Det er helt sjukt og kan programeres til og gjøre hva du vil! Fant en plugin som gjør at man kan bruke fjernkontroller som følger med TV-kort til det også :smile: Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne plug-in'en ikke funka i win2000/XP... Dette er programmet bl.a. gutta som fjernstyrer hele hjemmekinoen fra en data bruker. Og ja, programmet er helt gratis [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-13 12:51 ] Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Girder Supports: Windows 95 Windows 98 Windows 98SE Windows Millenium Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP [ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-03-13 16:09 ] Lenke til kommentar
Akke Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 16:08, Sliver skrev:Girder Supports:Windows 95 Windows 98 Windows 98SE Windows Millenium Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-03-13 16:09 ]</font> Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne PLUG-INen ikke funka i win2000/ XP... Lenke til kommentar
kaofbc Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Sjekk ut winamp.com og søk på General Purpose plug-ins så finner du et par plug-ins for ir-fjernkontroll........... Lenke til kommentar
mohseni Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Svar til : Akke. Org message: Det finnes et program som heter Girder fra http://www.girder.nl. Det er helt sjukt og kan programeres til og gjøre hva du vil! Fant en plugin som gjør at man kan bruke fjernkontroller som følger med TV-kort til det også Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne plug-in'en ikke funka i win2000/XP... Dette er programmet bl.a. gutta som fjernstyrer hele hjemmekinoen fra en data bruker. Og ja, programmet er helt gratis NIIIICE, prøver den ut :wink: Håper den funker på win xp, håper d funker =) Mange takk =) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Vel, eg fekk ein IR-kontroller som eg kobla til COM-porten, og kunne bruke kva som helst fjernkontroll mot den. Endte opp med den største fjernkontrollen, og programmerte alle knappane i WinAMP. Kunne til slutt styre alt som skjedde i WinAMP... Ganske kult. Denne IR-kontrolleren var det ein kompis av meg som hadde bygd, syns den var skamartig, men nyttig? Nei, dessverre. :smile: Men gøy var det! mvh., Vegard Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Har skaffa meg plug-in som gjør at jeg kan bruke GamePad'en min som kontroll til WinAmp... Meget behagelig... Men ikke særlig mye mer enn høy geek-faktor... Lenke til kommentar
Akke Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 08:10, kilogram skrev:Vel, eg fekk ein IR-kontroller som eg kobla til COM-porten, og kunne bruke kva som helst fjernkontroll mot den. mvh.,Vegard Hmm.. Det tenkte jeg ikke på. Har en Tekram IR mate 210 som brukes til backup/oppdatering av mobben. Kan den ta imot fjernkontroll signaler sier du? Hvem program brukte du? Dette må sjekkes ut :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg fant en sånn modd et sted , driver og leter etter adressa nå etter og ha mista den. Deler jeg trengte: Com port connetctor En motstand 2 kondensatorer 1 IR motaker 1 Diode Delene koster ikke allverden ,men jeg bare plukka dem opp på skolen sån dette ble en rimelig gratis modd :smile: Husker dessverre ikke størrelsen på komponentene nå ,men jeg skal poste her når jeg har funnet størrelsen på dem. Kan evt måle dem , men multimeter mitt er tomt for batteri. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 jeg har fjernkontrol som følger med pinnacle pctv. men jeg får den ikke til å virke på girder :x :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå