Gå til innhold

Fjernkontroll ;)

Anbefalte innlegg

Hey :smile:

Jeg har et tvkort som det følger med et fjærnkontroll ( IR ) , og jeg hadde et spm. finnes d no slags software som gjør at jeg kan "styre" pc-en min med den ? ( altså spille winamp, divx, DVD, kanskje slå av pc-en osv )?

TV kortet som jeg har er ikke av det beste merket, men tror ikke d skal ha så mye å si ( TV utstyret er av merket MediaForte ).

Håper noen kan komme med noen brae tips :razz:

på forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes et program som heter Girder fra http://www.girder.nl. Det er helt sjukt og kan programeres til og gjøre hva du vil! Fant en plugin som gjør at man kan bruke fjernkontroller som følger med TV-kort til det også :smile:

Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne plug-in'en ikke funka i win2000/XP...

Dette er programmet bl.a. gutta som fjernstyrer hele hjemmekinoen fra en data bruker.

Og ja, programmet er helt gratis :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-13 12:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 16:08, Sliver skrev:

Girder Supports:

Windows 95

Windows 98

Windows 98SE

Windows Millenium

Windows NT 4.0

Windows 2000

Windows XP

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-03-13 16:09 ]</font>

Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne PLUG-INen ikke funka i win2000/ XP...

Lenke til kommentar

Svar til : Akke.

Org message:

Det finnes et program som heter Girder fra http://www.girder.nl. Det er helt sjukt og kan programeres til og gjøre hva du vil! Fant en plugin som gjør at man kan bruke fjernkontroller som følger med TV-kort til det også

Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne plug-in'en ikke funka i win2000/XP...

Dette er programmet bl.a. gutta som fjernstyrer hele hjemmekinoen fra en data bruker.

Og ja, programmet er helt gratis

NIIIICE, prøver den ut :wink: Håper den funker på win xp, håper d funker =) Mange takk =)

Lenke til kommentar

Vel, eg fekk ein IR-kontroller som eg kobla til COM-porten, og kunne bruke kva som helst fjernkontroll mot den. Endte opp med den største fjernkontrollen, og programmerte alle knappane i WinAMP. Kunne til slutt styre alt som skjedde i WinAMP... Ganske kult. Denne IR-kontrolleren var det ein kompis av meg som hadde bygd, syns den var skamartig, men nyttig? Nei, dessverre. :smile: Men gøy var det!

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-14 08:10, kilogram skrev:

Vel, eg fekk ein IR-kontroller som eg kobla til COM-porten, og kunne bruke kva som helst fjernkontroll mot den.

mvh.,

Vegard

Hmm.. Det tenkte jeg ikke på. Har en Tekram IR mate 210 som brukes til backup/oppdatering av mobben. Kan den ta imot fjernkontroll signaler sier du? Hvem program brukte du?

Dette må sjekkes ut :smile:

Lenke til kommentar

Jeg fant en sånn modd et sted , driver og leter etter adressa nå etter og ha mista den.

Deler jeg trengte:

Com port connetctor

En motstand

2 kondensatorer

1 IR motaker

1 Diode

Delene koster ikke allverden ,men jeg bare plukka dem opp på skolen sån dette ble en rimelig gratis modd :smile:

Husker dessverre ikke størrelsen på komponentene nå ,men jeg skal poste her når jeg har funnet størrelsen på dem.

Kan evt måle dem , men multimeter mitt er tomt for batteri.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...