Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streaming av video på nettet?

Anbefalte innlegg

Sitter med ei charlie 1500 linje av nextgentel. Har prøvd å streame autofil på nrk.no, testa linja der og får nesten 1600 kbit/s. Når eg prøver å spille av står det at kvaliteten på videoen er litt over 500 kbit/s, men videoen hakker eller stopper helt opp mens lyden fortsett. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det har noe med pc'ens drivere osv, du har vel media player 9? Ellers så kan jeg jo si at jeg også har slike prob av og til.. lyden springer fra vivoen.. Men dette bare når maskina holder på andre ting, så feks kazaa.. Har forresten 15mbit, så tror nok det er andre faktorer enn bare båndbredden...

Lenke til kommentar

Har fått lagt inn spec'en på maskina mi. Eg har SP1 og alle oppdateringer frå windows update. Dette skjer og når eg ikkje laster linja med noe anna, som kazaa osv. Men på bærbaren eg bruker på skulen (har 11 Mb i klasserommet) har eg ingen problem.

Lenke til kommentar
Sitter med ei charlie 1500 linje av nextgentel. Har prøvd å streame autofil på nrk.no, testa linja der og får nesten 1600 kbit/s. Når eg prøver å spille av står det at kvaliteten på videoen er litt over 500 kbit/s, men videoen hakker eller stopper helt opp mens lyden fortsett. Er dette normalt?

Se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=192600

Jeg har akkurat samme problem som deg! Da er det i alle fall NRK sitt problem. Legg merke til at det funker hvis du velger hastighet under 1024.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt er hastighetene 300kbps, 600kbps og 900kbps.

Jeg har 704kbps-linje, og blir detektert riktig. Men på NRK sin WebTV vil det ikke gå skikkelig i 600kbps, bildet stopper mens lyden fortsetter. Må manuellt sette under 600 på linja (i oppsettet på webtv'n) så den streamer i 300. Da går det helt glatt hele programmet. Men TV2 sin webtv streamer jeg i 600kbps uten problemer. Er mao. NRK sin feil. Kanskje de ikke takler så høy ut hastighet?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Når eg setter hastigheten manuelt heime til 400 kbit så går det smertefritt, men er ikkje heilt fornøydd med kvaliteten. Kan prøve å streame noe anna, kanskje noe på tv2.no eller tvnorge.no... På skulen, eller rettere sagt i klasserommet vårt, har me 11 Mb linje og der fungerer det heilt fint. Streamer både Autofil og Team Antonsen med kvalitet på 8-900 kbit uten problem, og dette med bruk av bærbaren min (Dell Inspiron 500m 1,4 GHz og 512MB ram)

Endret av aalfei
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg _hater_ wmplayer og _elsker_ mplayer2, og har greid meg med versjon 6.4 i mange år, og har sett mye på NRK webtv greiene.

(manuelt satt hastighet til max (10 000 tror jeg) uten problemer)

Men så var det noen wmv filer jeg måtte se gjennom fort (ergo hoppe/spole mye) og jeg vet at wmplayer v9 er veldig bra på dette formatet (juks og forbanna fanteri) og dro ned denne fra windowsupdate fordi jeg trodde jeg kunne få den til å holde kjeft mens jeg 99% av tiden skulle bruke mplayer2. Men den gang ei... selv om jeg valgte at ingen filtyper skulle åpnes med wmplayer, så ble alle 11 ¤#&¤#& mediatypene overtatt, og iconer byttet til sirkusfarger.

Shift+mouse2, open with, mplayer2.exe (always) fungerte ikke, og tools/folder options/filetypes fungerte heller ikke. Jaja tenkte jeg, muligens jeg greier å overleve dette, (jeg greide tross alt tre dager med winXP... *stolt*) men igjen tok jeg feil. Manglende funksjoner eller endring av disse gjorde meg mer og mer frustrert for hver time som gikk, og den siste dråpen var at jeg ikke kunne streame med høyere hastighet enn 300k fra NRK. Så det jeg sier er dette :

"Windows mediaplayer 9 is the source of all evil"... bruk mplayer2!

Eller gjør et supertriks som dette, og velg "save as" og så "open with".

http://idev.no/~johndoe/NRK/UIVH/uivh1-h.asx

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...