Gå til innhold

Plextor vs. Lite On


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ikke alle er klar over er at det er ikke mulig å brenne 40x hele veien. Måten det gjøres på er at det starter på 16x innerst på platen, litt lenger ut øker det til 24x og helt ytterst går det så det suser på 40x. Effektiv hastighet på ca 32x.

 

Mitt råd er 24x Lite on som er bra nok til det meste.

 

Selv sitter jeg med SCSI PLEX 12/4/32 som jeg ikke kommer til å bytte ut før den dør.

 

PS Brukbar maskin :grin:

Lenke til kommentar

Hva med LG 24x og 32x da? Disse har jo 8 mb buffer (Plextor har 4) og Exaclink, som er det samme som Burn-Proof. Søketiden på disse er 100 ms, mens Plextor er 120. LG 32x er jo også mye billigere enn Plextor 24x. Er det noen grunn for dette? Tviler på LG brenner mye feil. Og om den brenner på 3 min og 40 sekunder eller 3 min og 45 sekunder utgjør vel ikkeno forskjell vel? Og buffer-underrun skulle ikke være noe problem med 8 mb minne og Exaclink?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-14 15:47, jlianes skrev:

Jeg har også lest det om innmaten til Lite-on/plextor..... vel har selv en Lite-on 24x og er meget fornøyd med den....


 

 

Likefullt er det feil. Lite on utvikler alt selv. Det samme gjør Plextor, selv om de riktignok kjøper de fleste komponentene fra Sanyo. Og selv om mange andre bruker komponenter fra Sanyo er det ingen av dem som er identisk med Plextor.

 

Med det ryktet Plextor har er det vel ikke så rart at enkelte skruppeløse selgere prøver å påstå at brenneren de selger egentlig er en Plextor til halve prisen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-20 02:13, SirHartge skrev:

Quote:


On 2002-03-17 12:15, EddIe skrev:

du får det du betala for.


plextor er kongen på haugen! (vetfall når det gjelder brennara..)


 

 

Skol sin link viser det motsatte :smile:

 

plextor e best når det gjelde kvalitet, når dei kjeme på døra når nåke e gale so sler det alt av sørvis eg har sett vertfall, so vidt so eg veit so har ikkje lite on nåke slaks tilsvarande tilbudgarantikvalitet.

Lenke til kommentar

Har hatt en del brennere i min tid og jeg må si at det er ett merke som er suverent best på brennere: PLEXTOR

 

Har hatt mitsumi: SUGDE

Har hatt AOpen: SUGDE mer enn mitsumien

Har hatt HP/Sony: heilt greie

Har nå Plextor 24x og den roxxor din boxxor anyday :wink:

 

Kvalitet koster, og har du pengene så kjøp det eneste som gjelder nemli Plextor!!

 

Hmmm... kanskje jeg bør søke jobb som selger i plextor :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-14 05:37, Afseth skrev:

Har en plextor selv. VELDIG fornøyd. Den er nok litt raskere enn LITE-ON, men hvor mye vet jeg ikke. Men hastigheten er ikke alt. Kvaliteten er også viktig. Her er Plextor på topp, har jeg hørt fra forskjellige uavhengige kilder (reviews i blader og lignende).


Gå for en Plextor du...



 

jeg har lite-on 24x den testet jeg med nero cd speed.

start 15,99x

end 24x

average 22,68x

 

dette er raskere en plextor 24x fikk på HW.no sin test :smile:

jeg tror plextor har høyere kvalitet men jeg har aldri feilbrent :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...