Gå til innhold

Plextor vs. Lite On


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpa meg ny brennar, og det står mellom plextor 24x (1245,-), lite on 24x (917,-), lite on 32x (1144,-) og lite on 40x (1415,-). Alle IDE.

 

Det eg ser er at Lite On bruker 2 i cache (veit ikkje kva det har å seia), og at plextor bruker 4.

 

ER det nokon som har erfaringar med Lite On og kan anbefala dei (eller ikkje anbefala dei...)? Eg veit jo at plextor er bra, men det er jo ein fin prisskilnad på desse brennarane, og eg kan få ein 32x lite on billegare enn ein 24x plextor.

 

Kor lang tid bruker kva av dei ovanfornemnte brennarane på ein komplett cd?

 

PS:

Signaturen er ikkje for å skryta, men kanskje det kan hjelpa dykk å sjå kva hw eg har når de skal hjelpa meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


skarsk skrev (2002-03-13 11:27):

Plextor rangerer i toppen, ingen tvil om det.



Ville nok anbefale Plextor 24/10/40brenner, selv om 40X er litt raskere så sparer du bare ca 1minutt på å kjøpe en Plextor 40x. Men hvis du har råd så kjøp 40x Plextor så gjør det, men jeg synes det er litt bortkastet siden man bare sparer nesten 1 min og å brenne Lead-in og Lead-out forsatt tar like lang tid.

Hilsen Lykkelig Plextor 24x Eier :grin:

Lenke til kommentar

Plextor slår alle konkurrenter.

Har hatt min i 2 år nå og fungerer som en drøm, takket være Burn-Proof blant. B-P er et møst når du skal kjøpe brenner og Plextor en blant de aller beste. Kjenner flere som har hatt problemer med både den ene og den andre brenneren.

Lenke til kommentar

Eg har Lite On 24x brenner og den funker som en drøm!

har brent en del CD-er siden eg kjøpte den og har enda ikkje hatt èn einaste feilbrenning.

Burn-proof og andre fix-faxerier er med...

bruker 3-4min på 1 cd :grin: synes det holder lenge!

har virkelig ikkje bruk for en brenner som brenner 30-40 sek fortere som koster mer penger...

Lenke til kommentar

Jaja, har LiteOn 24x og har ikke hatt en eneste feilbrenning i løpet av de 175 cdene jeg har brent siden jeg kjøpte den...

 

Men Plextor har jo et bedre rykte da (men er d verdt noen hundrelapper for et rykte?) Endet opp med liteon fordi plextor ikke er så veldig billig i canada, mens LiteOn er mer som hjemme....

Lenke til kommentar

Det er bruken som avgjør her hvilken brenner du bør kjøpe. Jeg er selv en eier av en Plextor 24/10/40a. men vurderer å bytte denne ut med en Lite-on 40x når jeg skal oppgradere. Grunnen til dette er dersom du skal ta sikkerhetskopi av de nyeste spillene. Plextor kan nemlig ikke lage en kopi av den nyeste Safedisk2 som kan benyttes i annet en den samme brenneren. Dette kan derimot Lite-on. En annen grunn er at Plextor er veldig "kresen" på cd-r platene den vil ha og vil ikke alltid brenne 24x sertifisert media ved 24x. Dette er heller ikke noe problem med Lite-on. Når du i tilleg tar prisen med i betraktningen blir det vel egentlig et ganske enkelt valg. Jeg ville valgt Lite-on. Du har jo dessuten like god garanti hos begge siden den er fastsatt av Eu for å gjelde hele Europa.

 

Graveyard85

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-14 12:03, cerveza skrev:

Quote:


On 2002-03-14 05:37, Afseth skrev:

Har en plextor selv. VELDIG fornøyd. Den er nok litt raskere enn LITE-ON, men hvor mye vet jeg ikke.


 

En 24x er jo en 24x, eller? Kan jo ikke være noen hastighetsforskjell på dem...

 

Neida 24x og 24x er ikke det samme..... Det er ikke alle merker som faktisk klarer å holde 24x selv om dem kaller det det. Plextor er stort sett en av de raskeste uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...