Sicho Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Heisann Skal hjelpe en kompis med å åpne noen porter på Nextgentel ADSL linjen hans. Problemet er at fyren har rotet noe vanvittig med instillingene selv. Så er det noen måte å resette ruteren til de orginale nextgentel instillingene? Synest jeg husket å lese at dette var mulig på relativt sitt tidligere forum.. Takker for hjelp.. Chriz Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 På undersiden skal det være en liten sprekk. Putt inn en binders og klem til! Lenke til kommentar
Herm Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Tror det skall være et lite hull bak på router som du kan stikke en pennspiss inn i. Tror det bør funke bra. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 sjekk opp hvilken router det er en del av nextgentel sine routere så er default pre nextgentel, med andre ord hvis du resetter den så funker ingen ting så ikke hopp ut i det uten å vite hva du gjør Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Ai den siste posten ga meg et støkk.. Hvist jeg resetter så kan hele confen til nextgentel forsvinne.. Mener å tro at jeg leste en plass hvor nextgentel hadde gitt beskjed til en bruker om å resette ruteren når han hadde avbestilt sitt vpn student abb.. Må kanskje ta en telefan inn til nextgentel, huff 45 min venting venter.. Ingen andre som har gjort dette å kan bekrefte at du får orginale configen til nextgentel? Han har forøvrig en Netopia 4542! Chriz Endret 27. januar 2004 av Sicho Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hvorfor ikke bare ringe ngt å spørre ? Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 her er mailen jeg fikk fra ngt ang reset av router: Reset factory For å komme på nett igjen må vi gå igjennom et standard oppsett av ruteren. Måten du gjør dette på er følgende: Trykk Start -> Kjør (Run) og skriv command. Du vil da få opp et DOS vindu. I dette DOS vinduet skriver du telnet 10.0.0.1 Du vil da bli spurt om name og password. Name: admin Password: noway Du kommer da inn i hovedmenyen på modemet. Her trykker du kontrolltasten på bokstaven n (Ctrl + n) Det vil da stå # på skjermen. Skriv reset factory. Du vil få en beskjed om at forbindelsen til verten er mistet. Dette er riktig. I DOS vinduet skriver du nå ipconfig /renew Du vil da få opp følgende IP adresser. IP adresse: 192.168.1.100 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.1 Du skal nå logge på gateway adressen. Skriv telnet 192.168.1.1 Du vil nå komme rett inn på modemet uten brukernavn og passord. Velg "EASY SET UP" - Sett Data Link Encapsulation til PPP - Sett Data Circuit VPI til 1 - Sett Data Circuit VCI til 32 TRYKK NEXT SCREEN - Sett IP Addressing til Unumbered - Sett Remote IP Address til 127.0.0.2 - Sett Remote IP Mask til 255.0.0.0 - Sett PPP Authentication til CHAP - Sett Send Host Name: standard-netopia.no - Sett Send secret: standard TRYKK NEXT SCREEN - Sett Ethernet IP Address til 10.0.0.1 - Sett 1st Client Address til 10.0.0.2 TRYKK NEXT SCREEN - Sett Access Name = admin - Sett Access Password = noway TRYKK RESTART DEVICE Du vil da miste forbindelsen igjen etter at du har trykket på CONTINUE. Forny ip-adressene med ipconfig /renew i DOS vinduet. Du trenger da å logge inn på http://aktivering.nextgentel.no og aktivere modemet. Lykke til! Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Fenris, TTT !!! ( TING TAR TID ) = Nextgentel ! Grokster takk for hjelpen, ser ut til at du må fyre inn standar oppsettet til nextgentel selv.. Tror nesten jeg må sende en mail eller ringe til folkene å høre om han har noen andre setings en deg, tror egentlig ikke det ettersom jeg ikke ser noen dns adresser i det oppsettet der.. Men for sikkerhetskyld så tror jeg at jeg ringer inn før jeg gjør noe, vil ikke ha skylden på meg hvist ting går gal, da blir jeg slakt.. Takk for hjelpen.. Chriz Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 snakker du av erfaring Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) snakker du av erfaring Absolutt !! Tror rekorden min er 2 timer med svensk pop ! EDIT: Hvist det var snakk om erfaring med Nextgentel support du tenkte på å ikke erfaring med slakt etter feil Chriz Endret 27. januar 2004 av Sicho Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 ngt er jo greie å ha med å gjøre, men kan kansje til nød være enig i at det er litt vente tid. men du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå