Gå til innhold

Hjelp... musen min stikker av!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt samme problemet. Det er vanvittig irriterende. Det er i allefall ikke musa. Jeg har prøvd følgende muser: Mx700, Mx500, logitech kulesak, Microsoft kulesak og en ukjent kulesak.

Alle har samme problemet. Jeg har icemat. Jeg har også prøvd vanlige tøymatter. Formatering hjelper heller ikke. Sikkert en feil i windows eller noe.

Jeg overlever da. Er ikke så farlig dette.

PS de musene jeg har prøvd over har jeg brukt pga et annet problem enn dette. Jeg la bare merke til at dette problemet var på alle musene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Me and my girlfriend has the same problem :/

We used MX700 for a long time without this problem. But they got very old (ugly and the buttons didn't work so good anymore) so we bought 2 new MX700... and now we have this problem every day. Really strange... upper left corner in windows and a "360" in games... allways to the left..

Anyone got any idé why this is and what to do about it ?

Regards

Lenke til kommentar

Virker som det er veldig stor variasjon på det problemet her. Selv hadde jeg dual optical jeg brukte på en func 1030. Muspila spratt ned i venstre hjørnet titt og ofte. Det gikk over når jeg byttet til MX500. Det er nok ikke lett å si hva som er feil, men dual optical er jo helt klart fellesnevneren for alle problemene.

Endret av Pinhead
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, jeg har samme problem. Musa flyr til ett av hjørnene på skjermen (forskjellig fra gang til gang), mens den klikker på alt hva den kommer over på veien dit.

Mange ganger har jeg slått på pcen og gått og gjort noe annet, og når jeg kommer tilbake så er hele skrivebordet messa opp! :wow:

Som regel hjelper det å reboote en gang så blir det fiksa, men så plutselig kommer problemet tilbake. Det kommer gjerne i perioder med flere måneders mellomrom. Av og til må jeg reboote opptil 10 ganger før det blir fiksa.

Og det kan IKKE ha noe med musa å gjøre, fordi problemet oppstår selv med musa koblet fra!

Og det er nok ikke virus, jeg har formatert og lagt inn Windows tre ganger uten hell.

Dessuten har jeg kobla fra nettverkskabelen, så det er nok heller ikke noe trojan.

En LITEN mistanke jeg har er at det kan være forsterkeren min som skaper noe slags interferens, fordi så vidt jeg vet så har den stått på nesten hver gang jeg har slått på pcen og problemet har oppstått.

Det er en skikkelig gammel forsterker jeg bruker.

Lenke til kommentar

om musen plutselig raser over skjermen så skyldes det av musematten..

enten så er den dårlig ellers så er det mange farger på den..

en optisk mus kan ha problemer med ovreganger ifra mørk til lys farge. prøv å kjøp en musematte i en farge, eller mange lyse farger / mørke farger..

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en logitech mus (dual optic) som har et STORT problem... plutselig farer musen min over skjermen og ender opp i et hjørne, det slutter ikke før jeg tar musen i andre retningen...

Musen drar over skjermen i en voldsom hastighet og før jeg rekker å reagere er musen i et hjørne.

Når jeg spiller spill som foreksempel CS eller MOHAA begynner personen min å snurre på grunn av dette... veldig irriterende!

Jeg har pratet med andre som har optisk mus og det er mange som har dette problemet.

Hva skal jeg gjøre... er det noen andre som har eller har hatt dette problemet som kan hjelpe meg... :)

er den trådløs? isåfall er jeg ganske så sikke rpå at du må skifte noe som kalles batterier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...