andesam Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg prøver å ta ut en 4 minutters snutt fra en divx film jeg har. men kvaliteten blir skukkelig dårlig. dessuten er det ikke lyd. Filmen fungerer helt fint i windows media player. Er dette et typisk nybegynner problem? Altså er det bare noen små instillinger eller lignende... Lenke til kommentar
kjall Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil, så tror jeg Adobe Premiere ikke er helt glad i DivX pga. at det er komprimert film. Premiere er først og fremst beregnet på å redigere ukomprimert film. Hvis jeg ikke har misforstått noe.... Lenke til kommentar
adonis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Skal ikke være pirkete, men det er sjelden vi redigerer ukomprimert video. Video i full størrelse (720x576), ukomprimert, vil ta ca. 30 MB i sekundet... I motsetning til f.eks. DV som har et kompresjonsforhold på 5:1. Men det er tydelig at dette problemet har noe med komprimeringen å gjøre. Om du har Windows XP vil jeg anbefale at du forsøker å hente inn videoen i Windows MovieMaker og komprimere den om til avi med DV komprimering. Kanskje det fungerer bedre. /Øystein Lenke til kommentar
adonis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 slutt å whine Gaston, hva mener du? Dette var da et kurrant spørsmål, som kanskje også flere lurer på. Om du ikke har noe konstruktivt å komme med, trenger du vel heller ikke ødelegge en debatt som kanskje er fruktig for enkelte. Beklager om jeg misforstod tonen din. /Øystein Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 premiere pro er bra, men det finnes et bedre program som heter magics....sjekk magics.no.....det er helt konge....andesam....stol på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå