Howard Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Corsair lanserer registrert DDR433-minne Corsair introduserte i dag registrerte "low-latency" DDR433-minnemoduler med ECC-feilkorreksjon - trolig de første i sitt slag på markedet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Nice... Digg for dem som har 64-FX da (og som har pengene)... Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hva med de som bare har penger - er ikke det bra for meg da? Jeg har masse penger og p4.... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hva med de som bare har penger - er ikke det bra for meg da?Jeg har masse penger og p4.... Er det så viktig for P4 å ha registrert minne, du kan jo heller bruke pengene på noen kvalitets brikker fra ocz Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Spennende dette, minne som er midt i blinken for dem som ønsker å overklokke Athlon 64 FX Minne har samme gode innstillinger som mitt minne, Corsair TwinX1024RE-3200LL, altså 2-3-2-6 som må sies å være utrolig bra for registert minne Kommer dere til å teste dette minnet? Dasse: Jeg tror dessverre ingen P4-brikkesett støtter registert minne. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Dermed kan også Athlon 64 FX-eiere i større grad dra nytte av høyere minnefrekvens som følge av overklokking. Minne har samme gode innstillinger som mitt minne, Corsair TwinX1024RE-3200LL, altså 2-3-2-6 som må sies å være utrolig bra for registert minne Ehhh.. men er bakdelen med forsinkelsen med dette utjevnet? I såfall er vel dette et bedre system? Er dette i ferd med å slå bena unna 754 socketten? Rocker det ved 939 også? Det finnes foreløpig ingen informasjon om modulene på Corsair sin nettside. Det er vel ikke JEDEC (eller hvorden det staves) -godkjennt? Endret 28. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Dasse: Jeg tror dessverre ingen P4-brikkesett støtter registert minne. Canterwood (i875P) chipsettet fra intel støtter reg.ecc minne. -- Morten Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Minne har samme gode innstillinger som mitt minne, Corsair TwinX1024RE-3200LL, altså 2-3-2-6 som må sies å være utrolig bra for registert minne Ehhh.. men er bakdelen med forsinkelsen med dette utjevnet? I såfall er vel dette et bedre system? Er dette i ferd med å slå bena unna 754 socketten? Rocker det ved 939 også? Nei, ettersom registert ('registered') minne innebærer en ekstra syklus ved lesing og skriving til minnet som medfører noe forsinkelser ('latency'). Hvis man derimot skal ha mye minne i et system så har registert minne en fordel foran standard ('unbuffered') minne, ettersom det med større minnebrikker 1GB+ har lavere forsinkelser. Kort oppsummert: lite minne (opptil 1GB) er standard minne best, men med mye minne (mer enn 1GB) så er registert minne best. Ettersom Athlon 64 for sokkel 754 bare støtter standard minne og ikke er beregnet for å ha så mye minne, så vil den fortsatt være best mhp. minneforsinkelser iforhold til f.eks. Athlon 64 FX for sokkel 940 som bare støtter registrert minne. For mer så foreslår jeg at du leser dette: http://www.lostcircuits.com/memory/reg_ddr/ Det finnes foreløpig ingen informasjon om modulene på Corsair sin nettside. Det er vel ikke JEDEC (eller hvorden det staves) -godkjennt? Nei, det tviler jeg på at det er (som mesteparten av overklokkingsminne som finnes). Endret 29. januar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Er vel en del produsenter som har sitti på gjerdet for å se an hvordan Athlon 64 og Opteron ble mottatt på markedet. De har jo fått en god mottakelse, så det er godt å se at minneprodusenter følger opp! Faktisk blir flere og flere av ankepunktene mot denne plattformen løst før det er min tur til å kjøpe! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) For mer så foreslår jeg at du leser dette:http://www.lostcircuits.com/memory/reg_ddr/ Hehe.. Lese ja... Man er som Gullfisken; han har et minne på to sek.. Den svømmer rundt i bollen og oppdager stadig nye ting........ Takk for hjelpen. Endret 28. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Er vel CH-5 dette, det var endel heldiggriser som fikk Corsair RE3200 med BH-5-chipper (2-2-2-5), men Corsair er nok tomme for dem nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå