greigster Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hei, jeg har en Canon Smartbase MP700 koblet via USB-porten på en WinXP-pc. Jeg har sharet ut printeren og jeg kan se 'en' printer via mac'en. (Den får navnet MP7 og ikke MP700). Jeg får se rettigheter og info om denne, men eg får ikke printet til den.. jeg får heller ingen feilmeldinger..-bare ingenting som går gjennom.. på info-siden til printeren står det kun MS-os'er.. ikke noe Mac.. er det noen som har erfaring med denne printeren? -kunne det gjerne vært enklere å koble den direkte på mac'en? Greigster Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 I verktøy mappa skal det ligge ett program som heter"printer setup utillity" Finner du printeren via det programmet? Lenke til kommentar
greigster Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 beklager at jeg gjerne er litt sein..fikk til printeren etter å ha fikla litt.. default så fant mac'en en MP7-printer (usikker på åssen den ser ut.. men tidligere lot jeg den stå som god fisk ettersom den var "så lik MP700" i navn) men etter å ha testa ut forskjellige andre Canon-printere så fant jeg en hvor driverne/oppsettet virket på. som sagt.. tidligere antok jeg at MP7 var det samme som MP700.. detta var feil og som dere sikkert visste så trengte jeg altså ikke noen drivere.. kun litt prøving og feiling av printer-valg i printer-setup programmet (det var litt rart også for med MP7 kunne jeg se innstillingene til min printer..men ingenting printet).. jeg har ikke testet Scanner-funksjonen på printeren mot Mac..men det går jo alltids an å kopiere filene fra WinXP-maskinen om det ikke skulle funke skikkeligt.. antar at photoshop-oppsettet angående importing av twain m.m er ..eh.. vel..iallefall litt likt? (hoppet jeg i det nå eller? ) takker og bukker. Greigster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå