Anette_ Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Bestilte en ringetone til mobilen min, tenkte at det hadde vært gøy med metallica poly på den nye mobilen min.. sjekket for sikkerthets skyld saldoen før jeg bestilte.. Sendet bestillings sms'en og de trakk penger fra saldoen min.. men jeg får ingen ringetone.. Det er bare snakk om 20 kroner som ikke hadde gjort meg noe å sløse bort til vanelig men det er annerledes på mobil for du må ha et helt kontantkort hvis du skal fylle opp.. Og så er det det at jeg føler meg litt svindlet. har ei vennine som ble trekkt over 100 kroner til java spill med en link som aldri kom eller som ike virket... Men jeg har altså sendt mail til de. så får jeg se hva som skjer, håper på en unskyldningsbonus eller noe.. jaja, neste gang blir det inpoc... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Tja, du har selvsagt krav på å få igjen pengene. Faktisk så kan du kreve å få pengene tilbake hvis du ikke liker ringetoner/spill du kjøper med SMS! Du har nemlig angrefrist på slike tjenester også, siden det ikke er kjøpt i butikk og du ikke har mulighet for å prøve "varen" før du kjøper. Lenke til kommentar
Tart Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg har også blitt svindla på samme måten av cellus. Bestillte et javaspill som ikke virket (ja sjekket at det var kompatibelt med mobilen min). Skrev mail til dem og spurte men fikk ALDRI svar selv om de lover å svare innen 24 timer, spillet ble jeg trukket 15,- for møkkatjenester Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Fik mail tilbake hvor de sa ( jeg var nemlig ganske sur når jeg skrev mailen så jeg kjeftet litt og sa at de hadde svindlet meg) at det ikke var vanlig praksis hos de å svindle kundene og at da kunne de ikke ha holdt på med det firmaet i tre år hvis de hadde gjort det. Så sa han at jeg skulle sende de nummeret mitt og så skulle de sjekke loggen. Så får vi se åssen det går.. Vil gjerne ha ringetonen min... Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 litt offtopic men.. å blande angrefristen opp i kjøp av sms-tjenester er det vel heller lite poeng i, hvilke sms-tjenester koster vel over 300kr? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Grunnen til at jeg blander det opp i sms-tjenester er fordi det var et innslag på nyhetene en gang om det. Der sa de at vi har krav på pengene tilbake hvis vi ikke er fornøyd med ringetoner etc. vi har kjøpt til mobilen. HER står bare den 300 kroners grensen nevnt under "salg utenfor fast utsalgssted". Det er vel "fjernsalg" som er riktig. Endret 29. januar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Tror du har rett der gitt GeeZuZz.. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Har ikke fått mail tilbake eller ringetone enda.. da kan jeg jo kreve pengene tilbake og kjøpe hos inpoc hvor jeg har en konto og bare har positive erfaringer... Må nok sende en mail og "purre" litt.. Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 et tips; Vær hyggelig og unngå banning og skriking. Mye enklere og få hjelp dersom de oppfatter deg som en seriøs person og ikke en whiney drittunge Lenke til kommentar
jendor Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Er Cellus de samme som annonserer i Vi Menn? En bekjent bestilte spill til sin 6600 der, og fikk aldri lastet det ned, fordi den tilsendte linken ALDRI fungerte. Lenke til kommentar
ktrmc Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Er Cellus de samme som annonserer i Vi Menn? En bekjent bestilte spill til sin 6600 der, og fikk aldri lastet det ned, fordi den tilsendte linken ALDRI fungerte. På 6600 funker jo nesten ingenting... Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Grunnen til at jeg blander det opp i sms-tjenester er fordi det var et innslag på nyhetene en gang om det. Der sa de at vi har krav på pengene tilbake hvis vi ikke er fornøyd med ringetoner etc. vi har kjøpt til mobilen. HER står bare den 300 kroners grensen nevnt under "salg utenfor fast utsalgssted". Det er vel "fjernsalg" som er riktig. Ja, herregud da. Fjernsalg: Møter du opp hos Cellus og kjøper der har du ikke angrerett, kjøper du derimot noe til under 300 kr via sms etc. er det fortsatt utenfor fast salgssted.... Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg var ikke så hyggelig første mailen.. men jeg var det på den andre... uansett så har jeg fått hverken ringetone eller penger tilbake.. Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 det som er kjipt med mail er at du aldri vet når du får svar, eller om du får svar i det heletatt. Men har du ikke hørt noe iløpet av 1 uke, så burde du ringe de. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Ja, herregud da. Fjernsalg: Møter du opp hos Cellus og kjøper der har du ikke angrerett, kjøper du derimot noe til under 300 kr via sms etc. er det fortsatt utenfor fast salgssted.... Ok, nå er ikke dette så veldig vesentlig for tråden, men salg via SMS er ikke salg "utenfor fast salgssted". Hvis du ser på linken jeg postet over så ser du det. Det står også "Denne beløpsgrensen gjelder ikke ved fjernsalg." Endret 7. februar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja, herregud da. Fjernsalg: Møter du opp hos Cellus og kjøper der har du ikke angrerett, kjøper du derimot noe til under 300 kr via sms etc. er det fortsatt utenfor fast salgssted.... Ok, nå er ikke dette så veldig vesentlig for tråden, men salg via SMS er ikke salg "utenfor fast salgssted". Hvis du ser på linken jeg postet over så ser du det. Det står også "Denne beløpsgrensen gjelder ikke ved fjernsalg." Her er loven, http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html. Setningen du siterer finnes ikke i loven... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Er jo iallefall ikke god reklame for cellus. Må bare holde seg unna Cellus da! Men driver ikke Inpoc å sende ut irriterende reklame på sms? Er de egentlig så mye bedre? Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Er jo iallefall ikke god reklame for cellus. Må bare holde seg unna Cellus da! Men driver ikke Inpoc å sende ut irriterende reklame på sms? Er de egentlig så mye bedre? Du velger selv om du vil motta nyhetsbrev på SMS og/eller E-post da... Endre i kontrollpanelet på inpoc.no Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Her er loven, http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html. Setningen du siterer finnes ikke i loven... Ja der er loven. Og så? Står jo like greit forklart der? Det sier jo seg selv at sms tjenester ikke går under salg "utenfor fast utsalgssted". Hvis du derimot hadde kjøpt ringetonen på cellus sitt kontor, hadde nok salget gått under "utenfor fast utsalgssted". og som sagt, den 300 kr grensen står kun nevnt under "utenfor fast utsalgssted", og da er det vel ingen grunn til å tro at den skulle gjelde for noe annet? Lenke til kommentar
Kingofthehill Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Grunnen til at jeg blander det opp i sms-tjenester er fordi det var et innslag på nyhetene en gang om det. Der sa de at vi har krav på pengene tilbake hvis vi ikke er fornøyd med ringetoner etc. vi har kjøpt til mobilen. HER står bare den 300 kroners grensen nevnt under "salg utenfor fast utsalgssted". Det er vel "fjernsalg" som er riktig. Ja, herregud da. Fjernsalg: Møter du opp hos Cellus og kjøper der har du ikke angrerett, kjøper du derimot noe til under 300 kr via sms etc. er det fortsatt utenfor fast salgssted.... Er ikke Cellus sitt "faste" utsalgssted faktisk pr sms - og ikke i Cellus sine lokaler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå