Gå til innhold

Rense linsa på Canon Ixus 400?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fant to prikker, litt store på linsa (Canon IXUS 400) mi idag. Jeg gikk til en kamerabutikk og spurte hvordan jeg kunne rense den. De brukte q-tips og litt jiff (vaskemiddel). De to største prikkene gikk vekk, men etter nærmere kikk så ligg det nå et lite lag med dritt oppå linsa. Selv prøvde jeg med jiff, men det bare løser opp dritten, men jeg får den ikke ut/opp, den blir bare liggende der, men bare et annet sted på linsa. Jeg vet ikke hva det var som kom der fra før, det kan være litt spytt, nå ligg det iallfall et veldig tynt lag over linsa.

Noen som har noen forslag på hvordan jeg best mulig kan rense den heilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg fant to prikker, litt store på linsa (Canon IXUS 400) mi idag. Jeg gikk til en kamerabutikk og spurte hvordan jeg kunne rense den. De brukte q-tips og litt jiff (vaskemiddel). De to største prikkene gikk vekk, men etter nærmere kikk så ligg det nå et lite lag med dritt oppå linsa. Selv prøvde jeg med jiff, men det bare løser opp dritten, men jeg får den ikke ut/opp, den blir bare liggende der, men bare et annet sted på linsa. Jeg vet ikke hva det var som kom der fra før, det kan være litt spytt, nå ligg det iallfall et veldig tynt lag over linsa.

Noen som har noen forslag på hvordan jeg best mulig kan rense den heilt?

Kodak Lens Cleaner, som du kjøper i fotobutikken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...