ZerBox Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg holder på å lage en database i access. Bruker Access 2003(access 200-format) hjemme. Og på skolen brukes Access 2000. Jeg har laget en spørring med et dato-felt hvor jeg skal filtrere ut alle andre datoer enn dagens dato. Hjemme skrev jeg date() i vilkår, men når jeg kommer på skolen kommer meldingen "Udefinert funksjon Date i uttrykket". Prøvde derfor å skifte til now(), men det inneholder jo også klokkeslettet sammen med dagen dato. I skjemaet hvor jeg fyller inn datoen prøvde jeg også å skifte til now(), men det kommer heller ikke da opp noen poser i spørringen jeg kjører. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Alt ser slik ut: 1. Jeg registrerer dato for utsalget av produktet 2. Jeg har et skjema hvor jeg viser dagens salg med produktnavn og antall 3. I spørringen har jeg feltene "varenavn", "dato" og "antall". 4. Bruker jeg now() i punkt 1 vil også klokkeslettet bli registrert(selv om jeg velger middels dato). 5. Bruker jeg now() i spørringen og i skjeamet finner ikke spørringen noen poster. Beklager, men var litt vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
offko Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Høyst sannsynlig feil ved en av referensene. Gå til moduler (Alt+F11) - Finn Tools | References. På en av de, vil det sannsynligvis stå missing. Ta vekk haken for den og erstatt den med høyeste versjonsnummer av tilsvarende referanse (2003=11.0 2000=9.0). Skjer stadig vekk for meg også når jeg bytter mellom xp og 2000. Bruk date - ellers får du problemer. Tenk deg hvor mange varer som er solgt 27.01.2004 12:14:33 Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hjemme(hvor date()-funksjone fungerer) får jeg opp dette vinduet: http://home.no.net/petroi/alt/access.JPG Der er det en masse ting, men er ikke særlig med ting som har versjonsnummer 9.0. Eller må jeg finne ting med versjonsnumer 9.0 på skolen? (altså at det ikke er noen med versjonsnummer 9.0 hjemme på 2003) Lenke til kommentar
offko Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg prøvde å ta opp hva som burde gjøres der det var problemer Som nevnt, versjon 11.0 er 2003, så det ser helt riktig ut hos deg (ikke gjør forandringer med noe som funker, er nå et gammelt jungelord jeg lever etter). Problemet, som jeg også nevnte, er at flytting mellom versjoner av og til gjør krøll med referansene . Problemet dukker som regel opp når man flytter fra xp/2003 til 2000, hvor det er 2000 som ikke får med seg/får endret referansene (flytting "oppover" har så langt jeg har erfart, funket greitt hele tiden). Så for å gjøre en kort historie lang. Når du jobber med maskinen som har problemer, bruker du fremgangsmåten jeg beskrev. Der vil du få et tilsvarende bilde, der det sannsynligvis står versjon 11.0 på en/noen av referansene og/eller "missing" eller tilsvarende. Det er da du skal gjøre noe med de referansene som har problemer. I 2000 skal alle referanser som på ditt bilde har versjon nummer 11.0, ha 9.0 (Access, Calendar Control og Web Components), Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå