Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bravo 1500 = 4812kbit/s


Anbefalte innlegg

<gledesinnlegg>

Etter mye om og men har jeg fått installert ADSL fra ngt idag. I starten hadde jeg et stort problem som var at DSL lampa ikke lyste (ikkekontakt med sentral). JEg ringte NGT, og de sendte en reperatør. Han kunne ikke finne noen feil hverken i sentralen eller hjemme hos meg! Men bare for sikkerhets sklyld skulle han ringe NGT og stikke ned i senralen.

 

JO, han fant probleme, jeg sto i en cicso posisjon og hadde en Netopia router (tydelivis en kræsj :cool: ) Han bytta om, men sa at den han satt meg i ikke var idrift. Synd tenkte jeg :( .

 

For sikkerhets skyld skulle jeg skjekke lampa, og dæven døtte meg too. Tror du ikke den lyste! Jeg aktiverte osv, og det første jeg gjorde var og kjøre test fra ITavisen, og fikk resultate:

 

4862 kbit/s !!!!!!!! :wow::w00t:

 

JIIIIPPPIII

</gledesinnlegg>

 

Edit: skriveleif

Endret av ATI TwEaKer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjekka nettopp satus på routeren:

 

download max 6144 kb/s

upload max 644kb/s

 

 

 

:D:devil::D

 

Håper de ikke oppdager d :D

 

Edit:

 

Jeg har PRTG2 som jeg overvåker routern der har jegmange alternativer. På der det står ADSL står d 800max eller nå mens det også står ATM0 og WAN står det 6144max .... Hva skjer egentlig? :dribble:

Endret av ATI TwEaKer
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke klage.. Sier ja takk til meg og jeg :yes:

Montøren som var på besøk gjorde ingn ting med router, men jeg er jo i utgansgspunkte tilkoblet en bit av sentralen som ikke er "idrifsatt".....

 

Jeg skulle iutgangspunktet ha bravo + tilbud slik at det skulle ble charlie, men istede ble det NGT Echo!!!

 

Krysser fingrende for at det varer :yes:

Lenke til kommentar

Hastigheten på ruteren kan styres sentralt i fra. Det var det som blir gjort på det "betale for 4mbit i en helg" tilbudet til ngt.

 

Da stod ruteren min først på 2300 så gikk den opp til 4000 for deretter å bli satt ned til 2300 når helgen var over.

 

Antar at det er når du aktiverer ruteren at den blir satt og i ditt tilfelle litt høyere enn tiltenkt.

 

Så vær glad for lenge det varer - håper regningen er riktig.

 

<konspirasjonsteori>

Det er altså slik ngt får opp gjennomsnittet på de itavisens webhastighetsmålinger ;)

</konspirasjonsteori>

Lenke til kommentar

Tenkte tanken men.....næshh...

 

Pappa var jo så hystersik at han skulle skru av strømen til routern i natt. Han Frykta Hacke angrep....Selv om vi har Zone Alarm Pro, et drøss med blokka porter + xp Brannmur (vet den stinker)

 

Poenget er at nå jeg skrudde på den imorres lyste ikke DSL lampa lenger (gjett om jeg fikk lyst til å fly på`n da??!?!)... Hva skjer??

Endret av ATI TwEaKer
Lenke til kommentar
1. NGT-ansatt leser HW.no forumet

2. Ser denne posten

3. Ber om IP'n til "ATI TwEaKer" fra admins

4. Setter ned farten til "ATI TwEaKer" til 200KB, som straff.

 

:p

asså..For det første, ville du virkelig klaget til NGT over at du fikk 4x linje du skulle? Ville du ikke bare vært sinnsykt fornøyd, og holdt kjeften din ovenfor dem? Kall det svindel eller bonus, det koster dem 0 uansett.

 

Et tips til ATItweaker. Får du regning på den skyhøye hastigheten, så sier du at du ikke viste du hadde så mye, og at du hele tiden har trodd det var den linja du altid skulle ha. Så nekter du. De kan ikke forlange at en "vanlig" internett serfer merker forskjell på 1.5 mbit eller 5 når man bare er på "Internett Explorer". Leser NGT denne posten, så kan det jo få konsekvenser :ermm:

 

Har selv Telenor 704/128, som jeg igår opgraderte til 1024/256, skal bli deilig med litt større ut-hastighet :)

 

Men en ting skal du ha ATI TwEaKer, det var et utrolig dårlig sjakktrekk og i det hele tatt legge ut denne posten, med tanke på "om ngt leser" :dontgetit:

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...