Gå til innhold

dual boot win98se+XP hjelp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei !

Bare boot maskinen opp i dos og innstaler Win 98 på vanlig måte, eller hvis du har en original Win98 cd (Noe du selvfølgelig har) kan du la maskinen boote på cden og da er det bare til å gi full gass og instalere.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 10:55, cozmo skrev:

Hei !

Bare boot maskinen opp i dos og innstaler Win 98 på vanlig måte, eller hvis du har en original Win98 cd (Noe du selvfølgelig har) kan du la maskinen boote på cden og da er det bare til å gi full gass og instalere.

Fint å se folk som tror de kan det.

Det er dessverre ikke så enkelt som du skisserer over her.

Windows 98 vil helst ligge på c: (første partisjon, første harddisk). Har du XP derifra før, er det alt for mye herk å reorganisere.

Dessuten er det slik at hvis du innstallerer 98 etter XP, går bootmenyen til sted_nord_for_Trondheim. Da må du begynne å reparere XP-innstallasjonen osv.

Jeg vil anbefale deg, hvis du har mulighet, til å avinnstallere XP, legge inn 98 først, deretter innstallere XP til slutt.

Hvorfor skal du egentlig ha XP og 98 samtidig?

Lenke til kommentar

TULL TULLL og bare TULLL

Selvfølgelig går det på den måten jeg skrev først.

At Win98 helst vil ligge på C: ! Hvor har du det fra ???????? Win98 kan du instalere der du vil. Ikke hør på han som skrev at det ikk går, det er jo merkelig at det har funket på alle de maskinene jeg har prøvd det på ??. Kanskje det er bare meg som får det til ?

Lenke til kommentar

Quote:

Hvorfor skal du egentlig ha XP og 98 samtidig?

Jeg har for slapp hardware til kjøre en del musikkprogrammer i XP, plaget med dropuots i SonarXL osv.

specs:

cpu:p3 450

hk: Aopen ax63pro

ram: 512 pc100

lydk: sb live

skjermk: matrox g400 max

hd: wdc 13g + wdc 30g

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 11:07, cozmo skrev:

TULL TULLL og bare TULLL

Selvfølgelig går det på den måten jeg skrev først.

At Win98 helst vil ligge på C: ! Hvor har du det fra ???????? Win98 kan du instalere der du vil. Ikke hør på han som skrev at det ikk går, det er jo merkelig at det har funket på alle de maskinene jeg har prøvd det på ??. Kanskje det er bare meg som får det til ?

Du tar fortsatt ikke hensyn til at bootmenyen til XP blir ødelagt. På deg høres det ut som om det er ren plankegang, noe det absolutt ikke er!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...