Gå til innhold

Problem med WD250gb HD

JaRu

Anbefalte innlegg

Har gått til anskaffelse av to nye Western Digital 250 GB disker, i tillegg så har jeg 4 Maxtor 160 GB disker. Maxtor diskene står i en Linux Red Hat 8 filserver, mens WD diskene står i en Win200Pro filserver tilkoblet via et Rocket 133 IDE kontroller kort.

Partisjonering og formatering av WD diskene går greit i Windows 2000, og det blir ikke rapportert om noen feil.

Jeg har tenkte å overføre en mengde data fra 160gb diskene til 250gb diskene og dette sliter jeg med. F.eks når jeg prøver å kopiere større mengder data (40gb) fra 160gb diskene til en av 250gb diskene så hender det at maskinen restartet helt uten noen form for advarsel, og mens den restarter går den inn i chkdsk og finner en hel haug med feil indekser (og reparerer disse). Etterpå er dataene på 250gb disken helt ødelagt, og jeg må starte på nytt (formatere/evt partisjonere). Slik har jeg nå holdt på i 14 dager, og begynner å bli ganske lei.

Har vært i kontakt med WD Support, og har etter tips fra dem redusert mengden av data som kopieres på en gang til ca 5 gb, dette går greit en stund, men så plutselig er det samme "shitten" igjen. Har dessuten kjørt et diagnose program fra WD og dette rapporterte ingen feil på diskene.

Mitt enkle spørsmål blir nå: Hvordan i alle dager skal jeg få tatt kopi av dataene i fra 160gb diskene til 250gb diskene? (Det er like før jeg annonserer 2 250gb WD disker til salgs med teksten lite brukt/mye formatert)

Setter pris på alle tips!

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, dette hjalp (håper jeg).

Har akkurat vært inne og sjekket. Jeg hadde SP3, men i registry var ikke EnableBigLba satt til 1 (True).

Har nå endret dette, restartet maskinen og startet kopierings prosessen.

Håper at jeg nå er i mål!

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...