THEengine Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Går det an å finne ut om en cpu er brent uten at man kopler den til en pc? som dere ser i denne topicen så har eg hatt dette blue screen problemet en god stund. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=189010&hl= etter å ha testet ramen med ramtest, bytta hdd, formatert en rekke ganger, osv så får eg forsatt meldingen optil 10 ganger om dagen. så eg bestemte meg for å teste om det var hovudkortet som var problemet. eg bytta alle komponentene over til eit ubrukt hkk som var av same type (MSI k7t Turbo 2) men da ville ikkje sjermen reagere når eg skrudde på strømmen, så eg tok alt over ijenn, men fikk det same problemet da kan det hende at det hovudkortet som eg testa cpuen på kan ha skadet cpu en? er dette muligt, eller kan eg selv ha skadet den? hadde vert fint om noen kunne gitt meg noen svar Lenke til kommentar
Sir-Volcano Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Det trenger ikke nødvendigvis å være CPU det er noe galt med, det kan like gjerne være minnet som har tatt kvelden pga statisk elektrisitet. Koble en pc-speaker til hovedkortet og hør om det blir noen spesielle lydsignaler når du forsøker å starte pcen. Disse kan muligens fortelle deg noe om hvilken komponent det kan være noe galt med (Slå opp i hovedkortmanualen for å tyde signalene). Endret 27. januar 2004 av Sir-Volcano Lenke til kommentar
THEengine Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 kommer ingen lyd :\ det sjer ingen ting det som er så irriterende :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå