g0b Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hei og hopp! Driver å skal lage film med ett dv-kamera, bruker pinacle eller noe nå til redigering. Men filmen blir så sinnsykt stor, tar stor plass altså, 3 minutter er ca 700MB og den er litt drøy. Altså, hvilket program egner seg best til redigering og til å få ett bra format, avi eller noe, muligheter til å velge oppløsning osv.. Beklager ordleggingen, men det ble skrevet i en fei Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Dr. DivX kan ta inn film fra digitalkamera, men du bør prøve InterVideo WinProducer3 som er på norsk og rimelig bra/lett å bruke til mindre filmer med lette effekter. Ut kan du ta DVD eller SVCD/MPEG. Eller ta om til DivX eller bruke Windows Media Encoder og lage WMV til Windows. 3 minutter på 700MB - da er noe alvorlig galt !!! 3 minutter i vanlig ut-filmformat burde bli max 30-40MB i komprimert tilstand. Reklamefilmer er som regel i MPEG og er ikke stort større. 30 sekunder @ 12MB Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Han har captura i dv avi format. 700mb/180 sekunder=3,888 mb/s Det som er verst er når du jobber med ukomprimert (25 mb/s) Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det som pinnacle gjør er å lagre dv-filmen i raw-avi format. Helt ukomprimert, dette tar veldig stor plass, men kan fjernes etterpå. Når du er ferdig med å redigere filmen kan du trykke "make movie". Her har du flere alternativer. Jeg pleier å lage svcd cd-er som jeg får omlag 30 min på en cd, kan presse inn mer men filmene er somregel så lange. Ellers kan du velge avi--->settings---->huk av for "list all codec's". Jeg velger XviD, prøv så litt forskjellige innstillinger for å få den beste kvaliteten på den minste størrelsen slik du vil ha det. Husk å endre lydinstillingene også. Lenke til kommentar
gather Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det kommer helt annpå hvor mye peiling du har på redigering. Til avanserte folk: Adobe Premiere Til nybegynnere : Windows Moviemarker eller pinnacle studios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå