Gå til innhold

Hvilket program er det beste

g0b

Anbefalte innlegg

hei og hopp! :p

Driver å skal lage film med ett dv-kamera, bruker pinacle eller noe nå til redigering.

Men filmen blir så sinnsykt stor, tar stor plass altså, 3 minutter er ca 700MB og den er litt drøy.

Altså, hvilket program egner seg best til redigering og til å få ett bra format, avi eller noe, muligheter til å velge oppløsning osv..

Beklager ordleggingen, men det ble skrevet i en fei :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dr. DivX kan ta inn film fra digitalkamera, men du bør prøve InterVideo WinProducer3 som er på norsk og rimelig bra/lett å bruke til mindre filmer med lette effekter. Ut kan du ta DVD eller SVCD/MPEG. Eller ta om til DivX eller bruke Windows Media Encoder og lage WMV til Windows.

3 minutter på 700MB - da er noe alvorlig galt !!! 3 minutter i vanlig ut-filmformat burde bli max 30-40MB i komprimert tilstand. Reklamefilmer er som regel i MPEG og er ikke stort større. 30 sekunder @ 12MB

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som pinnacle gjør er å lagre dv-filmen i raw-avi format. Helt ukomprimert, dette tar veldig stor plass, men kan fjernes etterpå. Når du er ferdig med å redigere filmen kan du trykke "make movie". Her har du flere alternativer. Jeg pleier å lage svcd cd-er som jeg får omlag 30 min på en cd, kan presse inn mer men filmene er somregel så lange. Ellers kan du velge avi--->settings---->huk av for "list all codec's". Jeg velger XviD, prøv så litt forskjellige innstillinger for å få den beste kvaliteten på den minste størrelsen slik du vil ha det. Husk å endre lydinstillingene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...